پیام سپاهان
فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان:
اصفهان فعال ترین سازنده نرم افزارهای نظامی کشور است
چهارشنبه 22 فروردين 1397 - 15:18:43
سپاهان نیوز - اصفهان - فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری گفت: این حوزه نظامی از فعال ترین سازندگان نرم افزارهای تخصصی نظامی در کشور محسوب می شود.
به گزارش ایرنا، امیرسرتیپ " محسن آذرافروز " روز چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، افزود: اتوماسیون سازی ( خودکارشدن عملیات )، تهیه نرم افزارهای تخصصی توپخانه و دیگر فعالیت های علمی از دیگر دستاوردهای ارتش در استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری است.
وی تحرک و چابکی را از جمله ویژگی های ارتش در این منطقه نظامی دانست و ادامه داد: بسیاری از تجهیزات طراحی و ساخته شده در این خطه قابلیت عرضه در داخل و یا خارج کشور را دارد.
فرمانده مرکز آموزش توپخانه اصفهان و ارشد نظامی ارتش در استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در صورت صلاحدید مقامات ارشد نظامی کشور، دو نمونه از این توانمندها در رژه 29 فروردین امسال به نمایش درآید.
وی همچنین با اشاره به اهمیت مهارت آموزی نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: سال گذشته افزون بر یک هزار و 500 سرباز در مجموعه ارتش استان اصفهان در 17 رشته تخصصی مهارت آموختند.
امیر سرتیپ آذر افروز با اشاره به اینکه پیش از انقلاب بیش از 50 هزار مستشار نظامی در کشور فعالیت می کردند، تاکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران از جمله ارتش های جهان است که مستشاران نظامی در آن حضور ندارند و تجهیزات و ادوات نظامی به صورت تخصصی در داخل کشور تولید می‌ شود.
وی ادامه داد: یگان های ارتش استان اصفهان برای دفاع از کشور طی هشت سال جنگ تحمیلی بیش از سه هزار شهید، 15 هزار و 500 جانباز و یک هزار و 219 آزاده تقدیم کردند.
همچنین جانشین فرمانده پایگاه هشتم شکاری شهید بابایی اصفهان نیز در این نشست خبری گفت: این مجموعه در موضوع تولید و بومی سازی تجهیزات نظامی، شعار "ما می توانیم" را محقق کرده است.
سرهنگ " سید محمد میرسمیعی " افزود: بیشترین تجهیزات و ادوات این پایگاه نظامی بومی سازی شده و آموزش ها نیز بدون نیاز به خارج کشور انجام می شود.
وی درباره فعالیت در زمان بحران ها نیز گفت: پس از زلزله سال 96 کرمانشاه نخستین محموله کمک های مردمی با یک فروند هواپیمای 330 پایگاه هشتم شکاری شهید بابایی اصفهان به غرب کشور ارسال شد.
همچنین هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی ارتش در منطقه اصفهان نیز در این نشست خبری از اجرای 200 برنامه مختلف همزمان با هفته ارتش در این استان خبر داد.
حجت الاسلام و المسلمین " سید عباس قریشی " ادامه دارد: حضور در گلستان شهدا، برگزاری مراسم بزرگداشت شهید علی صیاد شیرازی، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه، برگزاری مسابقات ورزشی، دیدار با آیت الله حسین مظاهری از مراجع تقلید و دیدار با آیت الله " سید یوسف طباطبایی نژاد " امام جمعه اصفهان از جمله برنامه های هفته ارتش در اصفهان است.
وی اضافه کرد: کوهپیمایی گلباران مسیر رژه نیروهای ارتش، سقوط آزاد عملیات پرواز با پاراگلایدر، تیراندازی ورزشی و دیدار باخانواده های شهد از دیگر برنامه‌هایی است که در هفته ارتش در این استان انجام می شود.
به گفته هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی ارتش در منطقه اصفهان مراسم رژه روز ارتش در اصفهان نیز در ساعت 8 و 30 دقیقه چهارشنبه هفته آینده با حضور نیروهای ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی در میدان ارتش این شهر برگزار خواهد شد.
24 تا 31 فروردین هفته ارتش نامگذاری شده است.
امام خمینی (ره) در 28 فروردین 1358با صدور یک پیام تاریخی خطاب به نیروهای ارتش از آنان خواستند در روز 29 فروردین در سراسر کشور به رژه بپردازند، به همین دلیل روز 29 فروردین روز ارتش نامگذاری شد.
ت / 6020 / 2093

http://www.sepahannews.ir/fa/News/28248/اصفهان-فعال-ترین-سازنده-نرم-افزارهای-نظامی-کشور-است
بستن   چاپ