پیام سپاهان
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی:
سامانه های پدافندی برای رصد آسمان کشور آمادگی بالایی دارند
چهارشنبه 22 فروردين 1397 - 16:47:26
سپاهان نیوز - اصفهان - فرمانده قرارگاه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی گفت: سامانه های پدافندی کشور از جمله این قرارگاه، از آمادگی بالایی برای رصد هر حرکتی در آسمان ایران برخوردارند.
به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ " علی حدادی سامانی " روز چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته ارتش برگزار شد، افزود: قلمرو تحت حفاظت پدافند هوایی کشور به صورت 24 ساعته رصد و هر حرکتی در آسمان کشور هر پنج دقیقه ثبت و ضبط می شود.
وی آمادگی بالا، واکنش به موقع و انعطاف‌ پذیری زیاد را از ویژگی ‌های این مجموعه و به ویژه سامانه‌ های پدافندی کشور بیان کرد.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی در ادامه همچنین به توانایی های این قرارگاه اشاره کرد و گفت: محل دقیق سقوط هواپیمای ای تی آر آسمان در مسیر تهران - یاسوج که زمستان پارسال در دناکوه استان اصفهان سقوط کرد توسط این قرارگاه هوایی مشخص شد و در اختیار ستاد مدیریت بحران کشور برای جستجو و انتقال اجساد جان باختگان قرار گرفت.
حدادی سامانی بیان کرد: این قرارگاه که همواره وظیفه حراست و حفاظت از قلمرو هوایی مراکز ویژه نظامی، مراکز تجاری و اقتصادی استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری را بر عهده دارد، توانست مختصات دقیق سقوط هواپیمای یاد شده را شناسایی کند.
هواپیمای ای تی آر شرکت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و شش خدمه صبح 29 بهمن سال 96 در مسیر تهران به یاسوج در منطقه کوهستانی دنا از توابع شهرستان سمیرم (160 کیلومتری جنوب غربی اصفهان) به کوه برخورد کرد و تمام سرنشینان آن جان باختند.
لاشه این هواپیما 72 ساعت پس از حادثه در یکی از مناطق برفگیر دناکوه شهرستان سمیرم استان اصفهان پیدا شده است.
همچنین فرمانده پایگاه چهارم پشتیبانی رزمی هوانیروز اصفهان گفت: هوانیروز کشور هم اکنون نشبت به چهار دهه قبل از توان و آمادگی بالایی برخوردار است.
سرهنگ علی عفیف خاطرنشان کرد: هوانیروز اولین یگانی بود که در دومین روز از جنگ تحمیلی وارد عمل شد و در عملیات مرصاد که به فرماندهی سپهبد شهید امیر صیاد شیرازی انجام شد ضربات سختی را به منافقین وارد کرد.
وی اضافه کرد: در رژه روز ارتش امسال سیستم ‌های دوربین دید در شب، طرح موشک بر روی بالگرد و بالگردهای 214 به نمایش در می آید.
به گفته وی 80 درصد تجهیزات و وسایل هوانیروز در رژه روز ارتش که در تهران برگزار خواهد شد، از اصفهان تأمین می شود.
فرمانده پایگاه مرکزآموزش شهید وطن پور اصفهان ادامه داد: این مجموعه در بحران ها و حوادثی نظیر زلزله کرمانشاه و سقوط هواپیمای ای تی آر تهران - یاسوج به خوبی به کمک سایر ارگان ها آمد.
24 تا 31 فروردین هفته ارتش نامگذاری شده است.
امام خمینی (ره) در 28 فروردین 1358با صدور یک پیام تاریخی خطاب به ارتشیان از آنان خواستند در روز 29 فروردین در سراسر کشور به رژه بپردازند و به همین دلیل 29 فروردین روز ارتش نامگذاری شد.
ت/6020/ 2093

http://www.sepahannews.ir/fa/News/28253/سامانه-های-پدافندی-برای-رصد-آسمان-کشور-آمادگی-بالایی-دارند
بستن   چاپ