پیام سپاهان
ارباب شیرانی:
سرمایه انسانی، ارزشمندترین سرمایه شهرداری است
چهارشنبه 22 فروردين 1397 - 17:40:00
سپاهان نیوز - معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری اصفهان گفت: از میان همه سرمایه‌های شهرداری اصفهان، سرمایه‌های انسانی و اجتماعی بالاترین ارزش را برای این شهرداری دارد.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان بهروز ارباب شیرانی امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از سرمایه‌های شهرداری می‌توان به امکان بررسی فرایند و روش‌ها، سرمایه اطلاعاتی ودانشی در قالب پژوهش، آمار و اطلاعات و سرمایه انسانی به عنوان با ارزش ترین دارایی شهرداری نام برد.
وی در خصوص میزان جذب بودجه در سال گذشته و تفاوت موجود در سال جاری افزود: میزان جذب بودجه در نیمه سال گذشته نزدیک به 30 درصد بود که علت آن تحولات رخ داده در شهرداری بود. نیمه دوم سال با همت و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تحقق بودجه به 80 درصد افزایش یافت. با وجود شرایط رکود و وابسته بودن درآمدهای شهرداری به رونق ساختمان، بودجه این شهرداری از دو هزار و 750 میلیارد به سه هزار میلیارد تومان افزایش یافت. 
معاون برنامه ریزی و توسعه انسانی در رابطه با برنامه شهرداری در خصوص عملی شدن شعار سال حمایت از کالای ملی بیان کرد: شهرداری اصفهان از زمان شعار اقتصاد مقاومتی، بحث ممنوعیت خرید کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارند را مطرح کرد و به پیمان کارانی که از کالاهای خارجی دارای مشابه ایرانی استفاده می‌کنند کارکرد پرداخت نمی‌شود.
ارباب شیرانی در رابطه با لزوم توجه به حاشیه نشینی و مناطق محروم افزود: در سیاست گذاری‌ها قبل از تصویب بودجه سال 97 در حوزه های فرهنگی و اجتماعی، به توسعه خدمات فرهنگی- تفریحی در مناطق محروم و قرار گرفتن الویت احداث مراکز تفریحی ویژه در مناطق شمالی شهر که محرومیت بیشتر دارند، توجه شده است.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری اصفهان در رابطه با برنامه این شهرداری در خصوص خشکسالی گفت: در سیاست گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده به اصلاح گونه های متناسب با اقلیم و شرایط کم آبی، تمرکز بر فرهنگ سازی برای افزایش تفکیک پسماند به عنوان یک مسئله مهم، مدیریت مصرف انرژی در قالب ساخت پروژه های شهرداری به صورت استاندارد اشاره شده است.
ارباب شیرانی افزود: در سال جاری چهل عنوان پروژه شاخص در نظر گرفته شده است اما الویت اجرا با پروژه‌های نیمه تمام سال قبل است. بعضی از پروژه ها ممکن است در بودجه‌های سال‌های قبل از 96 یا قبل‌تر مطرح شده باشد اما به دلیل مسائل مالی هنوز پرداختی صورت نگرفته باشد یا تکمیل نشده باشند که در اولویت هستند. 
وی ادامه داد: در چهار چوب راهبردها و فعالیت‌های معاونت برنامه ریزی دو مبنای کلی برنامه اصفهان 1400 و برنامه سنجش پذیر جناب آقای شهردار در خصوص شعار کاندیداتوریشان در دستور کار قرار دارد. همچنین یکپارچه سازی و هم راستا سازی فعالیت ها و تقویت تعاملات و ارتباطات در حوزه ها مختلف شهری مد نظر قرار دارد.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری اصفهان، این شهر را به عنوان اولین شهرداری که در سایت "فویا" ثبت نام کرده است نام برد و ادامه داد: علاوه بر سامانه بودجه، سامانه‌هایی نیز همچون سیمای یکپارچه سازی مطلق، سامانه سیگما، سامانه ثبت و درج اطلاعات، تعدیل نیرو و بهره بری بخش اداری، یکپارچه سازی اطلاعات پرسنلی، متناسب سازی آموزش با نیازها در الویت های اجرایی معاونت پژوهش قرار گرفته شده است.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/28259/سرمایه-انسانی،-ارزشمندترین-سرمایه-شهرداری-است
بستن   چاپ