پیام سپاهان
نایب رئیس شورای شهر:
پنج کارگروه برای بازیابی سنت ها در شهرداری اردستان فعال است
شنبه 25 فروردين 1397 - 13:41:57
سپاهان نیوز - کاشان- نایب رئیس شورای اسلامی شهر اردستان از فعالیت پنج کارگروه در شهرداری برای بررسی و شناساندن سنت ها، آئین ها و ظرفیت های فراموش شده این منطقه خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، نادر یزدانبخش روز جمعه در نخستین همایش اردستان در گذر تاریخ گفت: این خطه به واقع از اساطیری ترین شهرهای ایران اسلامی می باشد که با توجه به این ظرفیت، تاکنون کارگروه های زبان شناسی، تمثیل های محلی و بومی، داستان نویسی بومی و محلی، شعر و موسیقی سنتی در شهرداری تشکیل شدند.
وی هدف از تشکیل این کارگروه ها را برنامه ریزی جهت احیا و توسعه سنت ها و ظرفیت های کهن و فراموش شده اردستان به کشور و جهان عنوان کرد و افزود: جلسه های این کارگروه ها به صورت ماهیانه برگزار می شود و نتیجه آن به اطلاع مردم خواهد رسید.
نایب رئیس شورای شهر اردستان بیان کرد: کارگروه زبان شناسی و تمثیل تاکنون با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی 9 جلسه برگزار کرده و با استفاده از کارشناسان تحقیقات موثری انجام داده است.
او اضافه کرد: فعالیت کارگروه داستان نویسی بومی و محلی نیز در دستور کار قرار گرفته و آموزش و پرورش در این زمینه فعال بوده است؛ جمع آوری داستان های بومی و محلی از جمله اقدام های صورت گرفته می باشد.
یزدانبخش گفت: پرداختن به شعر و موسیقی سنتی و محلی هم در کارگروهی ویژه در دست اقدام بوده و فعالیت های مناسبی در این زمینه ها نیز انجام شده است.
وی عنوان کرد: احیای صنایع دستی و سنتی شهرستان که به فراموشی سپرده شده، می تواند در کنار شناساندن این ظرفیت ها به دیگر نقاط کشور و دنیا زمینه رشد و توسعه منطقه را فراهم کند و از این نظر باید مورد توجه قرار گیرد.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر اردستان در ادامه به نخستین همایش "اردستان در گذر تاریخ" اشاره کرد و برگزاری همایش هایی از این دست را زمینه ساز پیشرفت و شناساندن ظرفیت های فراوان و ریشه دار این خطه عنوان کرد.
به گفته فرماندار اردستان، بیش از 30 هزار نفر گردشگر تنها در تعطیلات نوروزی امسال از اثرهای تاریخی و جاذبه های طبیعی این شهرستان دیدن کردند.
اردستان با برخورداری از یک اثر ثبت جهانی، 67 اثر ثبت ملی و 2 بافت تاریخی با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/29281/پنج-کارگروه-برای-بازیابی-سنت-ها-در-شهرداری-اردستان-فعال-است
بستن   چاپ