پیام سپاهان
با حضور عضو مجلس خبرگان؛
مرقد پاک امامزاده محمد هلال بن علی (ع) غبار روبی شد
شنبه 25 فروردين 1397 - 13:41:58
سپاهان نیوز - کاشان- همزمان با سالروز شهادت باب الحوائج حضرت امام موسی کاظم (ع)، آستان نورانی امامزاده محمد هلال بن علی (ع) در آران و بیدگل با حضور عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری و جمعی از مردم غبار روبی و عطر افشانی شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، آئین غبار روبی و عطر افشانی ضریح پاک حضرت محمد هلال بن علی (ع) شامگاه پنجشنبه با حضور آیت الله سید احمد خاتمی، عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه کاشان و جمعی دیگر از مسئولان استانی و محلی برگزار شد.
زائران و خادمان افتخاری آستان پاک نخستین سفیر فاطمی در ایران با چشمانی اشک بار در این آئین معنوی، زیارتنامه عشق خواندند و همزمان بخش‌های داخلی ضریح و اطراف بقعه متبرک این امامزاده والا مقام با گلاب ناب محمدی شست‌ و شو داده شد.
حاضران در این آئین معنوی همنوا با مداحان اهل بیت (ع) در سوگ هفتمین غریب خاندان امامت و ولایت اشک ماتم ریختند و حرم پاک نوه پیامبر گرامی اسلام، با خواندن دعای فرج در‌ روز شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع) فضای معنوی به خود گرفت.
محمد اوسط معروف به امامزاده محمد هلال بن علی (ع) که در شب نخست ماه مبارک رمضان در سال 14 ه.ق در شهر مدینه به دنیا آمد، فرزند بلافصل حضرت علی بن ابیطالب (ع) و امامه می‌باشد.
این امامزاده والا مقام که نسبش از طرف مادر با 2 واسطه به پیامبر مکرم اسلام (ص) می رسد، در سال 64 ه‍.ق در آران و بیدگل رحلت کرد.
شهرستان آران و بیدگل که میزبان این آستان مقدس می باشد، با جمعیت 103 هزار نفر در فاصله 215 کیلومتری شمال استان اصفهان واقع است.
7472/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/29283/مرقد-پاک-امامزاده-محمد-هلال-بن-علی-(ع)-غبار-روبی-شد
بستن   چاپ