پیام سپاهان
یک قطعه زمین در نوش آباد وقف امور قرآنی شد
شنبه 25 فروردين 1397 - 13:42:00
سپاهان نیوز - کاشان- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل از وقف زمینی به مساحت 381 مترمربع از سوی فردی نیکوکار در شهر نوش آباد جهت فعالیت های قرآنی خبر داد.
حجت الاسلام ولی الله روان روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا در آران و بیدگل گفت: فرد نیکوکار این زمین را جهت احداث دارالقرآن کوثر نوش آباد وقف کرده که نخستین وقف در سال 1397 برای امور قرآنی در این شهرستان است.
وی افزود: قطعه زمین موقوفه در شهر نوش آباد واقع است و نزدیک به 570 میلیون ریال ارزش دارد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آران و بیدگل بیان کرد: این شهرستان پیشینه بسیار خوبی در زمینه وقف دارد و با توجه به اینکه در هفت سال گذشته به عنوان شهر نمونه قرآنی کشور انتخاب شده، اجرای برنامه‌های بزرگتر در اماکن مذهبی به شدت به موقوفه هایی با نیت های قرآنی نیاز دارد.
او اضافه کرد: شهرستان آران و بیدگل هم اکنون 955 موقوفه، 2 هزار و 780 رقبه و 42 بقعه متبرکه را در خود جای داده است.
حجت الاسلام روان بیان کرد: ترویج آموزه‌های قرآنی از عامل های مهم حفظ جامعه از ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی است و اگر وقف در خدمت فعالیت های قرآنی باشد، تحول در فعالیت هایی از این دست را شاهد خواهیم بود.
وی ادامه داد: وقف قرآنی باید با مشاوره های کارشناسان در اولویت نیت واقفان نیک اندیش قرار گیرد و در راستای بهبود سهم موقوفات قرآنی باید از ظرفیت رسانه ها بیشتر استفاده شود.
شهر نوش آباد با 12 هزار نفر جمعیت از توابع آران و بیدگل است و در سه کیلومتری مرکز این شهرستان قرار دارد.
آران و بیدگل با بیش از 103 هزار نفر جمعیت در فاصله 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7472/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/29284/یک-قطعه-زمین-در-نوش-آباد-وقف-امور-قرآنی-شد
بستن   چاپ