پیام سپاهان
امام جمعه اصفهان:
حریم زندگی مردم در پیام‌رسان‌های داخلی محفوظ بماند
شنبه 25 فروردين 1397 - 13:43:13
سپاهان نیوز - اصفهان - امام جمعه اصفهان گفت: مسئولان و دست‌اندرکاران دقت کنند که حریم و اسرار زندگی مردم در پیام‌رسان‌های داخلی محفوظ بماند چراکه دستور دین نیز همین است.

به گزارش خبرنگار مهر ، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان به پیش رو بودن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در هفته آینده اشاره کرد و بیان داشت: پس از انقلاب زمزمه‌هایی از سوی برخی افراد ضد انقلاب و مغرض در ارتباط با انحلال ارتش وجود داشت که امام خمینی (ره) با روشنگری و ایستادگی در برابر برخی حرف و سخن‌ها 29 فرودین 58 را روز ارتش نامگذاری کردند.
وی افزود: در طول این‌ سال‌ها ارتش جمهوری اسلامی ایران هم‌گام و همراه بسیج، سپاه و نیروهای نظامی پای این انقلاب جان‌فشانی‌ها کرده است.
کشاورزان باید خط خود را از مغرضان جدا کنند
امام جمعه اصفهان در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه با تاکید بر اینکه کشاورزان باید خط خود را از مغرضان جدا کنند، ابراز داشت: راهپیمایی‌های اخیر از سوی کشاورزان متدین انقلابی نبوده است چراکه با توجه به شعارها مشخص است برخی قصد شیطنت دارند.
وی با بیان اینکه ساخت سد سوم کوهرنگ آغاز شده است و باید مردم صبور باشند، تصریح کرد: کشاورزان خط خود را از فتنه‌گران جدا کنند مبادا که دشمنان از درخواست بحق مردم برای آب سوءاستفاده کنند.
حریم و اسرار زندگی مردم در پیام‌رسان‌های داخلی محفوظ باشد
آیت‌الله طباطبایی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در ارتباط با پیام‌رسان‌های داخلی بیان داشت: مسئولان در این ارتباط مراقب باشند که حریم و اسرار زندگی مردم محفوظ بماند که دستور دین نیز همین است.
فضای مجازی موجب افزایش خصلت ناپسند غیبت در جامعه شده است
وی با بیان اینکه فضای مجازی موجب افزایش خصلت ناپسند غیبت در جامعه شده است، ابراز داشت: این امر از نا آگاهی در ارتباط با دستورات دینی ناشی می‌شود، انتقاد از رفتار و عملکرد یک فرد باید به شکل مخفیانه به وی گفته شود تا سازنده باشد اما مطرح کردن عیوب نزد دیگران غیبت و از گناهان کبیره است.
امام جمعه اصفهان افزود: برخی با ادعای عمل به امر آتش به اختیار و روشنگری این گناه را انجام می‌دهند که اگر شخص کار اشتباه را انجام داده باشد غیبت در صورت انجام ندادن نیز تهمت محسوب می‌شود.
دشمنی یا حسادت نباید موجب غیبت در فضای مجازی نشود
وی به مبعث رسول اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر اسلام به منظور ترویج و تکمیل مکارم اخلاقی مبعوث شدند و بر این اساس پیروان پیامبر مهربانی‌ و اخلاق باید دقت کنند که دشمنی یا حسادت آنها موجب غیبت در فضای مجازی نشود.
آیت‌الله طباطبایی نژاد اضافه کرد: حضرت محمد (ص) برای برقراری عدالت، اتحاد و ترویج رفتارهای خوب مبعوث شدند و امیدواریم پیروان ایشان رفتار نیکوی پیامبر گرامی اسلامی را سرمشق زندگی قرار دهند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/29322/حریم-زندگی-مردم-در-پیام‌رسان‌های-داخلی-محفوظ-بماند
بستن   چاپ