پیام سپاهان
رئیس پلیس فتای استان اصفهان:
پسر 14 ساله به جرم سرقت اینترنتی دستگیر شد
يکشنبه 26 فروردين 1397 - 10:18:36
سپاهان نیوز - اصفهان - رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: پسر 14 ساله‌ای که خود قربانی سارق دیگری شده و از حساب یکی از شهروندان به‌صورت اینترنتی برداشت کرده بود توسط ماموران پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه مبلغ 4 میلیون ریال به‌صورت اینترنتی از حساب وی برداشت شده بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: با انجام اقدامات تخصصی در فضای مجازی متهم که پسری 14 ساله و خارج از استان اصفهان سکونت داشت شناسایی و دستگیر شد.
رئیس پلیس فتای استان اصفهان تصریح کرد: متهم که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت در اعترافات خود گفت در فضای مجازی مشغول گشت و گذار بودم که با جوانی که خود را سهیل معرفی می‌کرد آشنا شدم.
وی ادامه داد: تا اینکه یک روز سهیل اطلاعات کارت بانکی فردی را به نوجوان 14 ساله می‌دهد و از او می‌خواهد حساب او را تخلیه و با یکدیگر تقسیم کنند.
سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد به شهروندان توصیه کرد: زمانی که قصد خرید و پرداخت آنلاین دارید باید بسیار مراقب درگاه بانکی باشید که در دام سارقان اینترنتی گرفتار نشوید و تنها راه تشخیص درگاه اصلی دقت در آدرس آن است که علاوه بر درست بودن آدرس باید ابتدای آدرس درگاه بانکی با عبارت https آغاز شده باشد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/29345/پسر-14-ساله-به-جرم-سرقت-اینترنتی-دستگیر-شد
بستن   چاپ