پیام سپاهان
دبیر اجرایی کنگره فضل نبی:
کنگره «فضل نبی» برگزیدگان خود را شناخت
يکشنبه 26 فروردين 1397 - 11:16:00
سپاهان نیوز - آران و بیدگل - دبیر اجرایی کنگره فضل نبی گفت: کنگره «فضل نبی» برگزیدگان خود را شناخت.

به گزارش خبرنگار مهر ، سید محمد ساداتی نژاد صبح یکشنبه در اختتامیه دومین کنگره سراسری فضل نبی اظهار داشت: این کنگره در سه بخش شعر، خوشنویسی و دلنوشته همراه با بزرگداشت شاعر بزرگ شهر ملا فضل علی نصرآبادی برگزار شد.
وی افزود: در مدت زمان تعیین شده از اول اسفند 96 تا 20 فروردین 97 برای ارسال آثار، 150 اثر از سراسر کشور به این کنگره ارسال شد.
دبیر اجرایی کنگره فضل نبی اظهار داشت: پس از داوری نهایی در بخش شعر رضا نیکوکار از رشت مقام دوم ،ستاره عصیوند از اراک و یزدان بابایی از کرمانشاه به صورت مشترک حائز رتبه سوم مشترک شدند و در این بخش داوران مقام نخست را انتخاب نکردند.
وی تاکید کرد: در بخش خوشنویسی نیز به ترتیب آقایان یوسفی از کاشان، قربانی از نجف آباد و حسینی از سفیدشهر حائز رتبه های برتر شدند.
ساداتی نژاد تصریح کرد: در دل نوشته نیز محمد علی کاظمی و محبوبه حسنی از سفید شهر موفق به کسب رتبه برتر شدند.
وی اظهار داشت: همه افتخارات ملا فضل علی نصرآبادی آن است که از خود آثار خوبی به جای گذاشته است.
رئیس انجمن میراث فرهنگی سفیدشهر ضمن تقدیر و تشکر از عوامل و داوران کنگره فضل نبی افزود: اگر بخواهیم ملافضل علی را بشناسیم باید تاریخ و شعر و ادب نصر آباد را بشناسیم زیرا او در یک مجموعه شناخته می‌شود و با وجود علمای گوناگون در این حوزه سرشناس شده بود.
وی گفت: ملافضل الله از 80 سالگی شروع به سرودن دیوانی در مدح پیامبر اکرم (ص) می‌کند و از زمانی شروع به سرودن این دیوان می‌کند که داغ 10 فرزند خود را دیده است و اگر از 80 سالگی شروع به سرودن دیوان در وصف پیامبر (ص) می‌کند به منزله آن نیست که قبل از آن شعرسرایی نمی‌کرده است.
ساداتی نژاد ادامه داد: آیین گرامیداشت این عالم و شاعر همزمان با مبعث پیامبر اکرم (ص) خود نشان دهنده اهمیت اشعار او و قدرشناسی مردم این خطه کویری دارد.
وی افزود: شعر مظهر شور و شعور است و می‌توان نکات اخلاقی فرهنگی و اجتماعی را در قالب شعر به آحاد جامعه منتقل کرد و باید دانست که انتقال فرهنگ به مردم توسط شعر از تاثیرگذارترین راه‌ها است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/29350/کنگره-«فضل-نبی»-برگزیدگان-خود-را-شناخت
بستن   چاپ