پیام سپاهان
کنفرانس مخابرات بی سیم غرب آسیا در اصفهان برگزار می شود
يکشنبه 26 فروردين 1397 - 12:13:56
سپاهان نیوز - اصفهان- نخستین کنفرانس منطقه‌ای مخابرات نوری بی سیم غرب آسیا، پنجم اردیبهشت سال جاری به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.
مخابرات نوری بی سیم (OWC) شامل فرایند انتقال داده ها از طریق حامل های نوری یعنی باند های فرابنفش (UV)، مادون قرمز (IR) و مرئی است و بر خلاف مخابرات رادیویی که امواج قادر به عبور از اشیا هستند، این نوع از مخابرات نیازمند دید مستقیم بین فرستنده و گیرنده است.
به گزارش ایرنا، نخستین همایش مخابرات نوری بی‌سیم غرب آسیا با هدف گردهمایی محققان و توسعه‌ دهندگان نرم‌افزار و سخت‌افزار از دانشگاه‌ها و صنایع مختلف به منظور بحث و تبادل نظر در رابطه با آخرین یافته‌های علمی این حوزه برگزار می شود.
در این رویداد علمی بین‌المللی که با حضور سخنرانانی از کشورهای پرتغال و جمهوری چک برگزار می شود، بیش از 30 مقاله از 14 کشور ارائه خواهد شد.
شبکه‌های مخابرات نوری بی‌سیم، طراحی و بهینه‌ سازی فرستنده گیرنده‌های مخابرات نوری بی‌سیم، شبکه‌های بی‌سیم نسل آینده، مخابرات نور مرئی ارگانیک، انتقال اطلاعات و مکان‌یابی در مخابرات نور مرئی، مدل‌ سازی و توصیف کانال و تحلیل ظرفیت کانال از جمله محورهای این کنفرانس است.
روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان روز یکشنبه به نقل از دبیر این کنفرانس اعلام کرد: در سال‌های اخیر مخابرات بی‌ سیم به واسطه فناوری‌های پیشرفته گوشی‌های هوشمند، اینترنت اشیا، تجارت الکترونیک، سامانه های حمل و نقل هوشمند و شبکه‌های اجتماعی بطور قابل توجهی تکامل یافته است.
دکتر اصغر غلامی با بیان این که گسترش استفاده از این فناوری‌ها، مستلزم افزایش پهنای باند مخابراتی زیرساخت‌ها است، افزود: در سال های اخیر شاهد تحقیق و توسعه در رابطه با مخابرات نوری بی‌سیم در برخی از برنامه‌های کاربردی به عنوان فناوری تکمیلی برای سیستم‌های تلفن همراه، وای فای (Wi-Fi) و بلوتوث برای حل بحران پهنای باند و ارائه ارتباطات داده با سرعت بالا در محیط‌های شهری بوده‌ایم.
وی ویژگی های ممتاز همچون پهنای باند وسیع، امنیت بالا و نبود تاثیرگذاری تداخلات رادیویی را از جمله دلایل توجه محققان به این فناوری عنوان کرد.
علاقه مندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره این رویداد می‌توانند به نشانی اینترنتی wacowc2018.iut.ac.ir مراجعه کنند.
دانشگاه صنعتی اصفهان حدود 10 هزار دانشجو و 500 عضو هیات علمی دارد و به عنوان یکی از دانشگاه های برتر کشور مطرح است.
اصفهان با حدود 310 هزار دانشجو و 6 هزار عضو هیات علمی، دومین استان دانشگاهی کشور است.
ت/3011/ 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/29355/کنفرانس-مخابرات-بی-سیم-غرب-آسیا-در-اصفهان-برگزار-می-شود
بستن   چاپ