پیام سپاهان
آب موضوع مشترک روزنامه های امروز یکشنبه استان اصفهان
يکشنبه 26 فروردين 1397 - 13:13:19
سپاهان نیوز - اصفهان- مطبوعات استان اصفهان امروز یکشنبه مسائل مربوط به آب را به عنوان مهمترین محور موضوعی مشترک مورد توجه قرار دادند.
روزنامه 'اصفهان زیبا' یکی از مهمترین عنوان های خود را به آب و ' محرمانه درباره آب' اختصاص داد نوشت: پرونده پر حاشیه آب اصفهان روزهای بسیار حساسی را پشت سر می گذارد، از سویی کشاورزان شرق اصفهان با راهپیمایی های خود خواهان تخصیص آب و گرفتن حقوق خود هستند و از سویی آبی برای سیراب کردن کام تشنه کشاورزان وجود ندارد.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان 'طرح های اصفهان، الگویی برای استفاده بهینه آب 'به نقل از استاندار اصفهان نوشت : کارگروه سازگاری با کم آبی محوری ترین بخش تصمیم گیری عملیاتی و اجرایی برای استفاده بهینه از آب در بخش های مختلف کشتورزی، صنعت، آب شرب و محیط زیست است.
محسن مهرعلیزاده افزود: با ابتکار عمل وزارت نیرو برای تشکیل کارگروه ملی، در 12 اسفندماه مصوبه هیئت وزیران برای تشکیل کارگروه ملی سازگاری با کم آبی ابلاغ و در 13 اسفندماه نخستین نشست این کارگروه برای بررسی پیشنهاد استانداری اصفهان برگزار شد.
روزنامه 'نصف جهان' دیگر روزنامه اصفهانی به نقل از محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان نوشت:اجازه نخواهیم داد هیچکس با بی قانونی حتی یک قطره آب از استان خارج کند.
وی افزود: استان اصفهان نیازمند آب است و باید از برداشت های بی رویه نیز به طور جدی جلوگیری کنیم.
روزنامه 'کیمیای وطن' هم در مطلبی با عنوان 'کیفیت و سلامت آب شرب اصفهان تغییر نکرده است' به نقل از مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نوشت: کیفیت و سلامت آب شرب اصفهان تغییر نکرده و آب آشامیدنی عاری از هرگونه آلودگی میکروبی و مطابق با شاخص های استاندارد آب شرب در اختیار مردم قرار می گیرد.
هاشم امینی با اشاره به منابع جایگزین برای تامین آب شرب مردم در اصفهان اظهار کرد:به دلیل کاهش بی سابقه حجم ذخیره سد زاینده رود برای تامین آب شرب پایدار مردم، در صدد منابع جایگزین هستیم ، اما این امر دلیل بر کاهش کیفیت و سلامت آب شرب در اصفهان نیست، چرا که همه روزه مراکز ذیصلاح ، منابع آب شرب را مورد بازرسی و آزمایش های میکروبی و شیمیایی قرار می دهند.
گ 7150 / 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/29359/آب-موضوع-مشترک-روزنامه-های-امروز-یکشنبه-استان-اصفهان
بستن   چاپ