پیام سپاهان
رئیس شورای شهر اصفهان:‌
اعتراضات کشاورزان با جلوگیری از برداشت‌ غیرمجاز آب پایان می‌یابد
یکشنبه 26 فروردین 1397 - 1:13:41 PM
مهر
سپاهان نیوز - اصفهان - رئیس شورای شهر اصفهان گفت: در این روزها شاهد اعتراضات در حوزه عدم تامین حقوق قانونی کشاورزان بودیم که امیدواریم با جلوگیری از برداشت های غیر مجاز آب این اعتراضات پایان یابد.

 فتح الله معین ظهر یکشنبه در بیست و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: متاسفانه برداشت‌های غیرمجاز در بالادست از محل حق‌آبه‌های مردم و آبی که صرف مصارف شرب و بهداشت مردم می‌شد، همچنان ادامه دارد.
وی افزود: علیرغم تمام تلاش‌های صورت گرفته گاهی برداشت‌های جدید نیز در بالادست اتفاق می‌افتد، اگر جلوی برداشت غیرمجاز گرفته شود و مصوبه 9 ماده‌ای احیای زاینده رود اجرا شود، مشکلات کمتری وجود خواهد داشت.
رئیس شورای شهر اصفهان اعلام کرد: در تمام مسئولان باید اراده لازم برای حفظ حقوق مردم به وجود آید.
وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت بحرانی آب در جلسه تلفیق این هفته از مدیرعامل آب منطقه ای اصفهان و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان دعوت شده که راهکاری برای این مسئله پیدا کنیم.
ستاد مبارزه با کم آبی در اصفهان تشکیل شود
معین با بیان اینکه شهرداری اصفهان یکی از اولویت های خود را صرفه جویی در آب قرار داده است به طوری که امسال بیش از نیمی از آبی که مصرف می شده را صرفه جویی خواهد کرد، ادامه داد: شهرداری در سال های گذشته برای آبیاری فضاهای سبز هیچ برداشتی از آب زاینده رود نکرده است و تمام نیازهای آبی خود را از محل تصفیه پساب شهری تامین کرده است.
وی با تاکید بر ضرورت تشکیل ستاد مبارزه با کم آبی و رفع مشکلات آن، گفت: این مجموعه باید بتواند در حفظ محیط سبز شهر بکوشد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/29364/اعتراضات-کشاورزان-با-جلوگیری-از-برداشت‌-غیرمجاز-آب-پایان-می‌یابد
بستن   چاپ