پیام سپاهان
طی 16 و 17 اردیبهشت ماه؛
نخستین همایش بین المللی گفتمان مهدویت در گلپایگان برگزار می شود
يکشنبه 26 فروردين 1397 - 17:12:43
سپاهان نیوز - گلپایگان - نخستین همایش بین المللی گفتمان مهدویت برگرفته از آثار فاخر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در دانشگاه فنی و مهندسی گلپایگان طی 16 و 17 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام سید ابوالحسن معنوی ظهر یکشنبه، در نشست مطبوعاتی نخستین همایش بین المللی گفتمان مهدویت با محوریت آثار گرانقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (حفظه الله تعالی)، با اشاره به روایتی از رسول اکرم (ص) که فرمودند: «مَنْ ماتَ وَ لَمْ یَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِیتَهً جَاهِلِیَّه؛ هر کس بمیرد و امام زمانش را نشناخته باشد، به مرگ جاهلی مرده است» لذا با تمسک به این حدیث اگر کسی بخواهد زندگی ایده آل داشته باشد باید با موارد و مسایل مهدویت عجین و ملموس باشد، بیان داشت: این حرکت مهم که بنا به اراده و خاص مدیریت این دانشگاه در راستای بهره برداری از آثار معنوی و پربرکت پیرامون مهدویت برگزار می شود، نویدبخش یک کار فرهنگی و علمی است.
وی با بیان اینکه شعار این همایش «دانشجوی منتظر، دانشگاه منتظر است»، افزود: هدف از برگزاری همایش بین المللی گفتمان مهدویت در دانشگاه گرایش دانشجویان و جوانان که اغلب آنان سربازان حکومت مهدوی هستند به برنامه های معنوی به ویژه در فضایل شناخت و پیروی از منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم (ع) است.
مسئول دبیرخانه علمی همایش و نماینده دفتر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی همایش بین المللی گفتمان مهدویت را در شش محور و شش موضوع بایسته های معرفت مهدوی، بایسته های اخلاق مهدوی، اخلاق اسلامی در دانشگاه منتظر، پایه های قرآنی و روایی مهدویت از دیدگاه شیعه و سنی، مهدویت و امیدبخشی جهانی، نقش علم و هنر و مشاغل و صنعت در جامعه مهدوی برشمرد و تصریح کرد: تمامی این محورها تمرکز بر آثار مهدوی مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی خواهد داشت.
وی ادامه داد: با توجه به آثار مهدوی و فاخر این مرجع بزرگوار که بیش از 20 عنوان تألیفی است و برجسته ترین آن کتاب منتخب الاثر شش جلدی فارسی و عربی است که در زمان حیات حضرت آیت الله العظمی بروجردی تألیف شده است.
معنوی با تأکید بر اینکه مقالات ارسالی به این همایش باید تمرکز بر آثار مورد اشاره از این مرجع بزرگوار باشد، بیان کرد: برگزاری این همایش در شهر عالم خیز گلپایگان و ورود دانشگاه فنی و مهندسی آن به این مسئله با ارائه و طرح مباحث گامی در مسئله مهدویت و امیدبخشی جهانی برخواهد داشت و زندگی عموم جامعه و جوانان را توأم با بحث انتظار نزدیک خواهد کرد.
وی یادآور شد: ارسال مقالات دانش آموزی و دلنوشته های مهدوی، اعزام مبلّغ در خوابگاه های دانشجویی به منظور ایجاد انگیزه برای دانشجویان از جمله اهداف این همایش خواهد بود که با رسوخ آن به دیگر اقشار جامعه می تواند ما را در رسیدن به اهداف این همایش نزدیک کند.
مسئول دبیرخانه علمی همایش و نماینده دفتر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در پایان متذکر شد: مهلت ارسال آثار به همایش بین المللی گفتمان مهدویت تا 10 اردیبهشت ماه سال جاری به دبیرخانه است و سخنران ویژه آن حضرت آیت الله حسینی بوشهری خواهد بود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/29390/نخستین-همایش-بین-المللی-گفتمان-مهدویت-در-گلپایگان-برگزار-می-شود
بستن   چاپ