پیام سپاهان
هواشناسی به کشاورزان، باغداران و مرتعداران اصفهان هشدار داد
دوشنبه 27 فروردین 1397 - 9:18:43 AM
ایرنا
سپاهان نیوز - اصفهان - اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور اطلاعیه ای با اشاره به شرایط ناپایدار جوی به کشاورزان، باغداران و مرتعداران این استان هشدار داد.
  این اداره کل روز دوشنبه با صدور اطلاعیه ای به باغداران و کشاورزان استان اصفهان توصیه کرد که نسبت به استحصال و استفاده حداکثری از بارش های رگباری در طی هفته جاری برنامه ریزی کنند.
هواشناسی استان اصفهان همچنین مرتعداران نیز خواست از تردد و چرای دام در مسیر آبراهه ها و مسیل های این استان خودداری کنند.
در این اطلاعیه باتوجه به احتمال جاری شدن روان آب، توصیه شده است که سرریز سدها و بندهای خاکی و سازه های آبخیزداری بازدید و کنترل شود.
این اداره کل از گلخانه داران نیز خواست نسبت به استحکام سازه و پوشش گلخانه در برابر بارش احتمالی تگرگ اقدام نمایند و باتوجه به کاهش بارندگی و افت منابع آبی استان اصفهان به کشاورزان توصیه کرد که پس از اطمینان نسبت به تامین آب، اقدام به کشت های بهاره کنند.
هواشناسی استان اصفهان به باغداران مناطق غربی استان نیز توصیه کرد که تمهیدات لازم را در برابر کاهش دما و سرمازدگی بهاره درختان شکوفا به عمل آورند.
همچنین به دلیل کاهش بارش ها، مرتعداران روستایی و عشایری از ورود زود هنگام دام به مراتع ییلاقی استان قبل از اعلام اداره منابع طبیعی شهرستان خودداری کنند.
در این اطلاعیه تاکید شده است که تمامی سمپاشی های باغات، مزارع و فضای سبز استان در روزهای پایانی هفته بلامانع و در ساعات آرام و بدون وزش باد انجام شود.
باتوجه به بارندگی در اواسط هفته جاری به کشاورزان دیم کار مناطق غربی استان نیز توصیه شده است که نسبت به مصرف کود سرک اوره در مزارع گندم دیم اقدام کنند.
بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر تداوم فعالیت سامانه‌های بارشی تا سه روز آینده بر روی استان است.
بر این اساس امروز ( یکشنبه ) در بیشتر نقاط استان اصفهان بارش‌ های رگباری پراکنده همراه با رعد و برق و گاهی وزش باد به نسبت شدید پیش بینی می ‌شود.
روزهای دوشنبه و سه شنبه با تقویت سامانه در بیشتر مناطق این استان، رگبار و رعد و برق و در برخی مناطق تگرگ و در ارتفاعات غرب و شمال استان اصفهان بارش برف پیش بینی می شود.
براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان، حداقل دمای هوا طی 24 ساعت آینده در بیشتر نقاط این استان یک تا 2 درجه کاهش می یابد.
 

http://www.sepahannews.ir/fa/News/29397/هواشناسی-به-کشاورزان،-باغداران-و-مرتعداران-اصفهان-هشدار-داد
بستن   چاپ