پیام سپاهان
مدیر پایگاه جهانی نقش جهان:
سایه‌بان‌های میدان نقش جهان تعویض می‌شود
دوشنبه 27 فروردين 1397 - 09:18:50
سپاهان نیوز - در روزهای گذشته تصویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود که نشان می‌داد فردی در حال تخریب یکی از دیوارهای میدان نقش جهان است.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، تصویری که در روزهای گذشته در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود و نشان می‌داد فردی درحال تخریب بخشی از دیوار میدان نقش جهان است، حساسیت‌های عمومی را بر انگیخت.
فریبا خطابخش- مدیر پایگاه جهانی نقش جهان در واکنش به این موضوع در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان گفت: در آستانه عید نوروز تصمیم داشتیم نورهای اضافی میدان نقش جهان را حذف کنیم و برای این کار در ورودی تمامی مغازه‌های بدنه میدان نورهای هماهنگ ایجاد کنیم. نصب این منابع نوری، سایه‌بان‌های میدان را نیز تحث شعاع قرار می‌داد.
وی ادامه داد: میدان نقش جهان از ایوان عالی قاپو به واسطه سایه‌بان‌های ناهماهنگ نمای نامناسبی داشت. به همین دلیل پروژه جابه‌جایی و هم شکل سازی سایه‌بان‌ها را در دستور کار قرار دادیم.
مدیر پایگاه جهانی نقش جهان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این اقدامات توسط چه کسانی انجام می‌شود، گفت: این کار کاملا زیر نظر افراد متخصص و کارآزموده و تحت نظارت خود سازمان میراث فرهنگی در حال انجام است.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/29398/سایه‌بان‌های-میدان-نقش-جهان-تعویض-می‌شود
بستن   چاپ