پیام سپاهان
20 هزار کودک افغانی واکسینه شدند
دوشنبه 27 فروردين 1397 - 11:06:10
سپاهان نیوز - مسئول بیماری‌های واگیردار مراکز بهداشت استان اصفهان گفت: خوشبختانه صد درصد کودکان زیر پنج سال افغانی، امسال نیز قطره فلج اطفال دریافت کردند.
رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، با اشاره به مرحله نخست واکسیناسیون 20 هزار کودک زیر پنج سال اتباع خارجه به مدت سه روز، اظهار کرد: نوبت دوم نیز 22 الی 24 اردیبهشت اجرا خواهد شد.
وی با بیان اینکه تجویز قطره فلج اطفال در درب منزال اتباع خارجه صورت گرفته، افزود: این اقدام به صورت همزمان در تمام کشور انجام شده است. تجویز قطره فلج اطفال در طی دو نوبت در فروردین و اردیبهشت به دلیل اهمیت ریشه کن کردن بیماری فلج اطفال انجام می شود.
 مسئول بیماری‌های واگیردار مراکز بهداشت استان اصفهان، تصریح کرد: خوشبختانه بیماری فلج اطفال در بیشتر کشورهای دنیا ریشه کن شده است و تنها در دو الی سه کشور باقی مانده که دو تا از این کشورها همسایه ایران هستند.
فدایی افزود: کشورهای افغانستان و پاکستان از جمله کشورهایی هستند که هنوز این بیماری در آنها ریشه کن نشده است و طردد زیاد اتباع به ایران این خطر را فراهم می کند که به دلیل اینکه سیستم بهداشت واکسینسیون این کشورها به نظم و انظباط بهداشت ایران نیست این بیماری را منتقل کنند و این در حالی است که این بیماری 15 ساله است که در ایران مشاهده نشده است.
وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از عود مجدد این بیماری، این قطره در دو نوبت در بهار هر سال به کودکان افغانی داده می شود تا در صورتی که ایمنی بد ن آنها نسبت به این بیماری ناقص است کامل شود و انتقال بیماری احتمالی از کودکان افغانی به ایرانی و حتی میان کودکان افغانی جلوگیری شود.
کدخبرنگار: 13025
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/29409/20-هزار-کودک-افغانی-واکسینه-شدند
بستن   چاپ