پیام سپاهان
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان:
ماده آهوی باردار برای درمان به پاسگاه محیط‌بانی قمیشلو منتقل شد
دوشنبه 27 فروردين 1397 - 17:01:23
سپاهان نیوز - اصفهان - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: یک ماده آهوی باردار که به دلیل عفونت قادر به حرکت نبود در راستای درمان و تیمار به پاسگاه محیط‌بانی قمیشلو انتقال یافت.

مرتضی جمشیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت: یک ماده آهوی باردار که به دلیل عفونت قادربه حرکت نبود توسط محیط بانان پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو به پاسگاه محیط بانی انتقال یافت.
وی با بیان اینکه این ماده آهو تحت مداوای دامپزشک قرار گرفت، افزود: این ماده آهو پس از تیمار، مراقبت‌های لازم و اطمینان از بهبودی کامل، در محیط طبیعی زندگی خود رهاسازی می‌شود.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان با بیان اینکه پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو از غنی ترین زیستگاه های آهوی ایرانی و مورد مراقبت شبانه‌روزی محیط بانان است، گفت: پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو از بی‌بدیل‌ترین و قدیمی ترین مناطق حفاظت شده اصفهان است که به سه زیستگاه کوهستانی و برفگیر، تپه ماهوری و زیستگاه دشتی و استپی تقسیم می‌شود.
وی تاکید کرد: در این زیستگاه تنوع حیات وحش از کل وبز، آهوی ایرانی، قوچ و میش اصفهان تا گرگ، کبک، تیهو، کفتار و غیره مشاهده می‌شود.
دستگیری 11 متخلف شکار وصید در زیستگاه‌های حیات وحش مختلف اصفهان
جمشیدیان با بیان اینکه همچنین 11 متخلف شکار و صید در زیستگاه‌های حیات وحش مختلف اصفهان دستگیر شدند، ادامه داد: این متخلفان در پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو، شهرستان‌های خوانسار، فریدونشهرو بوئین میاندشت توسط محیط بانان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
وی اضافه کرد: از دستگیرشدگان، سلاح شکاری، دوربین، فشنگ و خودرو و موتورسیکلت به هماره سایر ادوات شکار کشف و توقیف شد.
گفتنی است شکار و حتی اقدام به شروع به شکار در زیستگاه های حیات وحش توسط متخلفان جرم است و طبق ماده 10 و 15 قانون شکار و صید، متخلفان تحت تعقیب و مجازات قرار می گیرند.
همچنین بر اساس قانون، هر کس بطور غیرمجاز سلاح شکاری یا مهمات آن را خریداری، نگهداری یا حمل کند به حبس از 91 روز تا 6 ماه یا پرداخت جزای نقدی تا سقف 20 میلیون ریال محکوم و اقلام کشف شده نیز به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) ضبط می‌ شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/29442/ماده-آهوی-باردار-برای-درمان-به-پاسگاه-محیط‌بانی-قمیشلو-منتقل-شد
بستن   چاپ