پیام سپاهان
فرماندار آران و بیدگل:
50 پنل خورشیدی به مددجویان کمیته امداد واگذار می شود
دوشنبه 27 فروردين 1397 - 17:28:52
سپاهان نیوز - کاشان- فرماندار آران و بیدگل از واگذاری 50 پنل خورشیدی جهت تولید برق به خانوارهای مددجوی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل معینی نژاد روز دوشنبه در نشست بررسی طرح ایجاد نیروگاه های خورشیدی در آران و بیدگل گفت: اجرای این طرح تولید برق از انرژی خورشیدی در راستای اشتغالزایی و خودکفایی مددجویان فاقد منبع درامد و توان اشتغال تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) در این شهرستان اجرا می‌شود.
وی افزود: بر اساس این طرح هر پنل خورشیدی که ظرفیت تولید پنج کیلو وات در ساعت برق دارد، به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد واگذار می شود و اداره برق نیز به مدت 20 سال برق تولیدی را به صورت تضمینی خریداری می کند.
فرماندار آران و بیدگل بیان کرد: برای اجرای این طرح به مددجویان متقاضی واجد شرایط مبلغ 150 میلیون ریال تسهیلات بانکی به صورت قرض الحسنه و 100 میلیون ریال نیز از محل تسهیلات کمیته امداد امام (ره) پرداخت خواهد ‌شد.
او اجرای طرح نیروگاه خورشیدی را به طور کامل بومی عنوان کرد و گفت: این طرح دارای بازده مناسبی در تولید برق است که در کنار افزایش بهره‌وری عرضه انرژی و کاهش تلفات انتقال، توزیع و مصرف می‌توان به عنوان یک فرصت بی مانند برای اشتغالزایی در آران و بیدگل بهره برداری کرد.
معینی نژاد تولید و استفاده از انرژی پاک، جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر‌ها و تامین معیشت خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) را از جمله مزیت های اجرای طرح واگذاری پنل های خورشیدی به مددجویان برشمرد.
به گفته وی، بخشداران و دهیاران، اداره برق و کمیته امداد امام خمینی (ره) آران و بیدگل با سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری انرژی برق (سابتا) در اجرای این طرح همکاری می کنند.
2 هزار و 300 خانوار زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرستان آران و بیدگل هستند.
آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله نزدیک به 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7472/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/29443/50-پنل-خورشیدی-به-مددجویان-کمیته-امداد-واگذار-می-شود
بستن   چاپ