پیام سپاهان
فرماندار:
90 درصد مصوبه های کارگروه اشتغال اردستان اجرایی شد
دوشنبه 27 فروردين 1397 - 19:49:43
سپاهان نیوز - کاشان- فرماندار اردستان با اشاره به برگزاری 14 جلسه کارگروه اشتغال این شهرستان در سال 1396، از اجرایی شدن افزون بر 90 درصد مصوبه های این کارگروه خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا غیور روز دوشنبه در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان اردستان گفت: کارگروه اشتغال سال 1396 در مجموع 32 مصوبه در راستای تحقق شعار "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" داشت که بیشتر آنها اجرا شدند.
وی ابراز امیدواری کرد که با اجرایی شدن این مصوبه ها ها بخشی از بیکاری موجود در شهرستان اردستان برطرف شود.
فرماندار اردستان همچنین بر کمک و پشتیبانی از واحدهای در حال فعالیت، همکاری بیشتر با متقاضیان سرمایه گذاری، خرید اجناس داخلی و تولید کالای با کیفیت به عنوان زمینه سازان رشد اقتصادی و اشتغال تاکید کرد.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان نیز در این جلسه بیان کرد: دولت تدبیر و امید در راستای توانمندسازی و اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی طرح کارورزی را تدوین کرده تا واجدان شرایط در کنار فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای در مرکزهای مختلف مشغول شوند.
جمشید عامری با اشاره به پرداخت 2 سال حقوق و بیمه مشمولان طرح کارورزی از سوی وزارت کار افزود: سهمیه اردستان در این طرح 44 نفر تعیین شده بود که تا کنون 14 نفر جذب شده و از این رو قرار است تا اداره ها بر اساس سهمیه مشخص، نسبت به جذب کارورزان در این شهرستان اقدام کنند.
او عنوان کرد: مبلغ 300 میلیارد ریال تسهیلات نیز در بحث اشتغال فراگیر به اردستان اختصاص داشت که سهمیه اولیه (بیش از 194 میلیارد ریال) با پیگیری ها افزایش یافت؛ در این راستا 75 طرح مصوب و به بانک های عامل معرفی شدند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان اضافه کرد: 260 میلیارد ریال از این مبلغ، تسهیلات ثابت و 40 میلیارد تسهیلات سرمایه در گردش با کارمزد 18 درصد است که یک تا هفت درصد را دولت یارانه می پردازد.
وی همچنین گفت: 40 میلیارد ریال تسهیلات در بخش روستایی نیز برای پرداخت در زمینه های صنعتی، کشاورزی، خدماتی، گردشگری و صنایع دستی به شهرستان ابلاغ شد که تا کنون افزون بر 24 میلیارد و 350 میلیون ریال آن به 22 طرح با کارمزد 6 درصد اختصاص یافته است.
فرماندار اردستان پیش تر نرخ بیکاری در این شهرستان را 9.7 درصد اعلام کرده بود.
اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
7431/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/29446/90-درصد-مصوبه-های-کارگروه-اشتغال-اردستان-اجرایی-شد
بستن   چاپ