پیام سپاهان
آران و بیدگل به 'سیماک' می پیوندد
دوشنبه 27 فروردين 1397 - 20:17:49
سپاهان نیوز - کاشان- مدیرکل پست استان اصفهان از اجرای طرح سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور (سیماک) در شهرستان آران و بیدگل در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و دولت الکترونیک خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید رجالی دوشنبه در جلسه توجیهی طرح سیماک در آران و بیدگل گفت: آمادگی راه اندازی سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور از آذرماه 1396 در استان اصفهان اعلام شد که از طرح های دولت الکترونیک برای شفاف سازی بازار مسکن، جلوگیری از موازی کاری و برقراری ارتباط بین 28 دستگاه اجرایی و سه دستگاه ناظر است.
وی افزود: این طرح مقایسه و ارزیابی دستگاه های مرتبط با املاک در زمینه خدمت رسانی به مردم را امکان پذیر می سازد و راهی برای مهار زمین خواری، ارتقای سلامت اداری، یکپارچگی داده های املاک کشور، کاهش مراجعه ها، کاهش پرونده در دادگستری ها و کاهش استعلام های فیزیکی می باشد.
مدیرکل پست استان اصفهان بیان کرد: ایجاد شناسنامه واحد برای ملک، کنترل صلاحیت کاربران، الکترونیکی شدن محاسبات تعرفه های ملک، امکان واگذاری امور به بخش خصوصی، زیرساخت امضای الکترونیکی- اصالت اسناد و مدارک، تولید و تخصیص شناسه یکتای ملک و استعلامات میان دستگاهی از جمله کارکردهای اصلی این طرح است.
عملیاتی‌سازی سیماک برای صدور همه مجوزهای ساخت و ساز املاک در سطح کشور (در داخل و خارج شهرها و روستاها) است که از سوی شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها با دخالت کمیسیون‌های قانونی (ماده 100، ماده 99 و ماده 5)، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نظام مهندسی ساختمان به صورت الکترونیکی، با شفافیت کامل و رعایت ضوابط اساسی و محاسبات درست و غیرقابل دخل و تصرف عوارض مربوطه انجام می‌شود.
سامانه سیماک به عنوان بستری یکپارچه برای تسهیل استعلام های قانونی مورد نیاز در اجرای طرح‌های تولیدی صنعتی، معدنی، کشاورزی، خدماتی (از جمله حوزه‌های گردشگری)، مدیریت مشاغل و اصناف و سایر استعلام های میان‌دستگاهی مرتبط با اماکن و املاک است.
آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله نزدیک به 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
7472/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/29447/آران-و-بیدگل-به-'سیماک'-می-پیوندد
بستن   چاپ