پیام سپاهان
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان خبر داد:
وقف 300 جلد کتاب توسط خیر کاشانی/کتابخانه روستای وادقان افتتاح شد
سه شنبه 28 فروردين 1397 - 11:13:22
سپاهان نیوز - اصفهان - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: یک خیر کاشانی در فروردین امسال 300 جلد کتاب فرهنگی و مذهبی را در حرم مطهر امامزاده سید نورالهدی (ع) کاشان وقف کرد.

مصطفی جوادی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ، با بیان اینکه فرهنگ کتابخوانی به خوبی در میان مردم فرهنگ دوست کاشان نهادینه شده است، اظهار داشت: در همین راستا یک خیر کاشانی در فروردین ماه امسال 300 جلد کتاب فرهنگی و مذهبی را در حرم مطهر امامزاده سید نورالهدی (ع) شهرستان کاشان وقف کرد.
وی بیان داشت: ارزش این کتاب‌ها بیش از ٢٠ میلیون ریال بود و این واقف، کتاب‌ها را با نیت استفاده کودکان و نوجوانان اهداء کرده است.
افتتاح کتابخانه خیرساز در روستای وادقان
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان با اشاره به افتتاح کتابخانه وادقان ابراز داشت: کتابخانه وادقان در زمینی به مساحت ٢٠٠ مترمربع و با هزینه ای بالغ بر ٣٥٠ میلیون ریال به صورت صد درصد از محل کمک های مردمی و خیرین احداث شده است.
وی تاکید کرد: در حال حاضر سه هزار جلد کتاب با موضوعات مختلف در مخزن کتابخانه عمومی وادقان در دسترس مردم فرهیخته و علاقمند به کتاب در این روستا است.
بازگشایی کانون فرهنگی مهدیه در وادقان
جوادی مقدم اضافه کرد: در آیین افتتاح کتابخانه روستای وادقان همچنین شاهد بازگشایی کانون فرهنگی مهدیه به عنوان دومین کانون فرهنگی در این روستا بودیم که فعالیت خود را در ساختمان جدید آغاز کرد.
وی با اشاره به انتخاب کاشان به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال 97 ابراز داشت: شهرستان کاشان با ٤٠ طرح در این دوره از پایتختی کتاب ایران شرکت کرده بود که ساعت مطالعه مادران و پدران، یک صبح یک کتاب، کتاب گردی دانش آموزان، تجهیز و راه اندازی اتوبوس ترویج کتاب، یک ماه با کتاب و نمایش خیابانی کتاب بخشی از ٤٠ طرح ارسالی کاشان به دبیرخانه مرکزی انتخاب پایتخت کتاب ایران بود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان با بیان اینکه کاشان در رقابت با ١٥٠ شهر ایران موفق به دریافت این عنوان شد، ادامه داد: شهرستان کاشان از استان اصفهان در طول سال های گذشته سه بار نامزد عنوان «پایتخت کتاب ایران» بود و شهرهای اهواز، نیشابور و بوشهر پیش از این عنوان پایتخت کتاب ایران را به خود اختصاص دادند.
وی گفت: معرفی مجموعه برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، ترویجی و ابتکاری در حوزه کتاب برای حداقل یک و حداکثر دو سال باشد و حداقل‌هایی نظیر مشارکت همه اجزای صنعت نشر، مشارکت همه نهادها و حوزهه کتاب و کتابخوانی، مشارکت سازمان‌های غیردولتی و دولتی مرتبط با کتابخوانی، حضور فعال مفاخر، مشاهیر و هنرمندان شاخص و محبوب، در نظر گرفتن طیف گسترده مخاطبان و اثربخشی و خلاقیت و پایداری در آن از ملاک‌های مطرح برای شرکت در طرح پایتخت کتاب ایران بود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/29463/وقف-300-جلد-کتاب-توسط-خیر-کاشانی-کتابخانه-روستای-وادقان-افتتاح-شد
بستن   چاپ