پیام سپاهان
نماینده نایین: دستگاه‌ها باید برای تحقق شعار سال از سخن گفتن فراتر بروند
سه شنبه 28 فروردين 1397 - 12:36:57
سپاهان نیوز - یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: دستگاه‌ها باید برای تحقق شعار سال از سخن گفتن فراتر بروند و در عمل نشان دهند که حامی کالای ایرانی هستند.
به گزارش ایسنا، عباسعلی پوربافرانی در نطق میان دستور امروز (سه‌شنبه) مجلس ضمن تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی، بیان کرد: امروز جهان با آزمونی متفاوت روبروست که کشورهای به اصطلاح مدافع حقوق بشر از ظالم‌ترین کشورها هستند. آمریکا و هم‌پیمانان خیانتکارش بدانند که حملات آن‌ها به ملت سوریه نه تنها نمی‌تواند رخنه‌ای در جبهه مقاومت ایجاد کند،‌ بلکه باتلاقی خواهد بود برای مزدوران جنگ نیابتی.
وی در ادامه اظهار کرد: سال 97 که به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده تا رسالت دست‌ اندرکاران در حمایت از تولید داخلی رقم زده شود. تولید کالای با کیفیت ایرانی به معنی حمایت از تولید کننده، ایده، ابتکار، تخصص، تعهد و کار و کارگر است. برای تحقق منویات مقام معظم رهبری باید به نیروی انسانی که از مهم‌ترین ابعاد است، توجه شود. امروز کارگر به سختی تلاش می‌کند، اما ماه‌ها مطالبات معوقه دارد. کارگری که تحصیلاتش در خدمت تولید نباشد، انگیزه‌اش برای تولید کاهش می‌یابد. انجام تکالیف و تعهدات دستگاه‌های متولی حمایت از اشتغال و تولید نقش اساسی در ارتقاء کیفیت دارد. دستگاه‌ها باید برای تحقق شعار سال از سخن گفتن فراتر بروند و در عمل نشان دهند که حامی کالای ایرانی هستند.
نماینده مردم نائین در مجلس بیان کرد: عملکرد بانک‌ها و بروکراسی‌های مختلف اداری،‌ انگیزه سرمایه‌گذار را کاهش می‌دهد. پافشاری دولت و بانک مرکزی بر یک نرخ ثابت با حجم ذخایر ارزی متناسب نیست و اعتبار سایر تصمیمات خوب دولت در حوزه ارز را زیر سوال خواهد برد. تک نرخی شدن ارز زمانی موضوعیت دارد که بتوان ارز لازم را برای هر فرد تامین کرد. چه کسی در مقابل ضرر و زیان مردمی که برای مسافرت‌های زیارتی و تحصیل و تولید و اشتغال مواجه شده‌اند،‌ پاسخگو است؟ با کدام نظارت، مردم را به حقوق پایمال شده‌شان در حوزه ارزی خواهند رساند؟
پوربافرانی در ادامه گفت: مساله آب در کشور یک معضل اساسی است و تنها مختص به یک استان و محله نیست. عدم مدیریت صحیح منابع آب، کشاورزان را با چالش جدی روبرو خواهد کرد. مدیریت حوزه آبریزها بویژه در حوزه زاینده‌رود نیازمند تدبیر اساسی است. مصوبه شورای عالی آب باید عملیاتی شود. مدیریت زوری، تهدید و شکستن در هیچ حوزه‌ای پاسخگو نخواهد بود.
وی تصریح کرد: محورهای مواصلاتی نائین - اردستان،‌ اردکان – نائین و نائین به خور و بیابانک نیازمند بهسازی و بازسازی است. بسیاری از راه‌های روستایی در شهرستان نائین دچار مشکل است که باید به آن رسیدگی شود. پیگیری مسکن مهر در شهرستان‌های نائین نیازمند تدبیر جدی است. ضمن تشکر از دست‌اندرکاران حوزه گاز می‌خواهم نسبت به ‌گازرسانی به روستاهای منطقه اقدام عاجل کنند.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/29469/نماینده-نایین---دستگاه‌ها-باید-برای-تحقق-شعار-سال-از-سخن-گفتن-فراتر-بروند
بستن   چاپ