پیام سپاهان
فولادگر:
احیای رژیم حقوقی زاینده رود مستلزم اقدام حاکمیتی است
سه شنبه 28 فروردين 1397 - 13:30:41
سپاهان نیوز - تهران- نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی احیای رژیم حقوقی زاینده رود را مستلزم اقدام حاکمیتی و نظارت دقیق بر مصرف استان های بالادست و پایین دست این استان عنوان کرد.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «حمید رضا فولادگر» در نطق میان دستور جلسه علنی روز سه شنبه مجلس گفت: درخواست نمایندگان، کشاورزان و عموم مردم اجرای مصوبات شورای عالی آب و شورای هماهنگی زاینده رود در توزیع و مصرف عادلانه آب است.
وی افزود: با در نظر گرفتن شرایطی که آمارهای مسئولین و واقعیت های موجود حکایت می کند باید از همه راه های ممکن برای تامین آب آشامیدنی مردم استفاده کنیم.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عاملی که زاینده رود را به وضع موجود رسانده، علاوه برخشکسالی مدیریت ناصحیح آب و به هم خوردن رژیم حقوق زاینده رود بود.
فولادگر از کشاورزان درخواست کرد اعتراض های به حق خود را از مجاری و روش های قانونی اعلام کنند و در عین حال گفت:اگرچه خشکسالی بی سابقه است و ذخیره سد زاینده رود از 47 سال تاسیس تاکنون به کمترین میزان ممکن رسیده است اما کمبودها نیز باید عادلانه باشد.
وی تصریح کرد: بهینه سازی مصرف و صرفه جویی در هر سه بخش شرب، صنعت و کشاورزی در همه مناطق و استان های بالادست و پایین دست باید عملی شود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس همچنین گفت: طرح توسعه کشاورزی خصوصا در مناطق بالادست یا در مناطق غیره بهره ور باید کنترل و برداشت های غیرمجاز آب متوقف شود و آلودگی کلان شهر، فضای سبز، رعایت مسائل زیست محیطی و حفظ باغ ها هم باید در نظر گرفته شود.
فولادگر در بخش دیگر از نطق خود به حمله موشکی ‌آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه اشاره کرد و افزود: این حمله نه به لحاظ نظامی اقدام با اهمیتی بود و نه به لحاظ سیاسی تاثیرگذار بود و کمکی هم به آرامش و صلح نکرد بلکه نشان داد آمریکا عامل ناامنی در منطقه است.
وی با تاکید براینکه این حمله موجب انسجام نیروهای مقاومت شد، افزود: دنیا مشاهده می کند ایران در ادعای مبارزه با تروریسم صادق است اما نظام سلطه و آمریکا نقض عهد می کنند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این که از مردم انتظار می‌رود مشوق تولید کالای ایرانی و ناظر بر کیفیت آن باشند، ادامه داد: تولید کننده باید با در نظر گرفتن فضای رقابتی، محصولات خود را با کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش مناسب ارائه کند.
وی یادآورشد: حاکمیت نیز باید شرایط رقابت عادلانه را فراهم کرده و با بهبود فضای کسب وکار، رفع موانع تولید و ارائه تسهیلات به دنبال تحقق شعار سال باشد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:در این راستا همکاری قوا با هم نیاز است و مجلس هم اگر ضرورت داشت باید به اصلاح قوانین بپردازد.
سیام**2021**1336

http://www.sepahannews.ir/fa/News/29475/احیای-رژیم-حقوقی-زاینده-رود-مستلزم-اقدام-حاکمیتی-است
بستن   چاپ