پیام سپاهان
آبرامیان: آمریکا و غرب با حمله به سوریه، عقده گشایی کردند
چهارشنبه 29 فروردین 1397 - 8:39:59 AM
ایسنا
سپاهان نیوز - یک عضو کمیسین حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: حمله آمریکا و متحدانش به تمامیت ارضی سوریه در واقع فرار از فشارهای روحی و روانی بود که در جنگ سوریه به آنان تحمیل شد.
ژرژیک آبرامیان  در خصوص حمله هوایی آمریکا، انگلستان و فرانسه به سوریه به بهانه استفاده از سلاح‌های شیمیایی، اظهار کرد: حمله آمریکا و متحدانش به تمامیت ارضی سوریه در واقع فرار از فشارهای روحی و روانی بود که در جنگ سوریه به آنان تحمیل شد چرا که در عمل آمریکا و غرب در سوریه هیچ چیزی به دست نیاوردند. بنابراین همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند این حمله جنایت است. آمریکا خود را کدخدای جهان می‌پندارد و برای کشورهای دیگر تصمیم می‌گیرد و به زعم خودش دست به اقدامات مجازاتی می‌زند.
وی افزود: در خصوص استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط حکومت سوریه به هیچ وجه از سوی غرب سندی ارائه نشد و در این خصوص شورای امنیت سازمان ملل باید تصمیم‌گیری کند، هرچند که در عمل وجود اصل وتو در میان اعضای دائم شورای امنیت خود به خود این شورا را سیاسی کرد و سبب شد جامعه انسانی امید خود را از این نهاد از دست بدهد.
نماینده مسیحیان ارمنی حوزه جنوب، تصریح کرد: آنچه که محرز است هیچ گونه اجماع جهانی در خصوص حمله آمریکا و غرب به سوریه و استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط حکومت این کشور وجود نداشت و این برخوردها کاملاً سیاسی بود. ترامپ به دلیل اینکه تهدید به حمله کرده بود باید به گونه‌ای حرف خود را عملی می‌کرد و به این ترتیب با متحدان خود دست به چنین جنایتی زد که متأسفانه برخی کشورها مانند قطر و ترکیه نیز از حمله آمریکا دفاع کردند.
آبرامیان گفت: ظاهراً هماهنگی‌هایی انجام شده بود چرا که نقاط و مکان‌هایی در سوریه مورد هدف قرار گرفتند که قبلاً تخلیه شده بودند. بنابراین این آگاهی بود که به چه مراکزی حمله می‌شود و این در واقع یک نمایشی از قدرت بود.
این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمله آمریکا و غرب به سوریه تجاوز آشکار به تمامیت ارضی یک کشور و دولت مستقل بود، افزود: هیچ کس در دنیا حق ندارد بر اساس باورها و تفکرات خودش حقوق سایر ملت‌ها را نادیده بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: سیاست‌های آمریکا و غرب در سوریه راه به جایی نبرد و بسیاری از طرح‌های آنان با شکست مواجه شد و به انزوا کشیده شدند. تحت تأثیر این شکست‌ها و فشارهای روانی که به آنان وارد شد باید عکس‌العملی از خودشان نشان می‌دادند و با حمله به سوریه در واقع عقده گشایی کردند.
آبرامیان گفت: این حمله به هیچ وجه ارزش نظامی نداشت و بر اساس همان ادعایی که داشتند به زیرساخت‌های تسلیحات شیمیایی حمله کردند که قابل اثبات نیست که در این مراکز سلاح شیمیایی تولید می‌شده است. در گذشته توافقی شده بود که دولت سوریه تسلیحات شیمیایی خود را تعطیل کند و روس‌ها هم ناظر بر این قضیه بودند. بنابراین حمله شیمیایی در غوطه شرقی تنها ادعایی است که آمریکا می‌کند و اثبات شده نیست. 
 


http://www.sepahannews.ir/fa/News/29506/آبرامیان--آمریکا-و-غرب-با-حمله-به-سوریه،-عقده-گشایی-کردند
بستن   چاپ