پیام سپاهان
اثر منفی تعویض مکرر تاریخ جشنواره فیلم کودک و نوجوان
چهارشنبه 29 فروردين 1397 - 09:34:35
سپاهان نیوز - عضو سابق تیم اجرایی جشنواره فیلم کودک و نوجوان در خصوص تعویض مکرر تاریخ برگزاری جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، گفت: بی نظمی در هر کاری اثرات منفی دارد و جشنواره فیلم کودک و نوجوان هم از این قاعده مستثنی نیست
فرزان معظم در گفت و گو با خبرنگار ایسنا - منطقه اصفهان، اظهار کرد: جشنواره فیلم کودک و نوجوان ابتدا در دل جشنواره فیلم فجر برگزار می شد، اما پس از چند دوره قرار بر این می شود که به مناسبت روز جهانی کودک برگزاری این جشنواره به مهرماه منتقل شود، اما در ادامه به دلیل مغایرت با ماه های قمری سال به سال تاریخ برگزاری عوض شده است.
معظم افزود: بی نظمی در هر کاری اثرات منفی دارد و جشنواره فیلم کودک و نوجوان هم از این قاعده مستثنی نیست و بهتر است از طرف شورای سیاست گذاری جشنواره و بنیاد فارابی، تقویم اجرایی برای جشنواره انتخاب شود تا به بهتر برگزار شدن آن کمک کند. برگزاری جشنواره سی ام درتیرماه بازخورد خوبی داشت و فکر می کنم برگزاری جشنواره در تابستان تثبیت شود.
همچنین پوریا برجیس کارگردان سینما در خصوص عدم ثبات در تاریخ برگزاری جشنواره، اظهار کرد: ثابت نبودن سیستم مدیریتی شهرداری اصفهان در این سال ها یکی از دلایل تاخیر در برگزاری جشنواره بوده است همچنین افزایش جشنواره های مختلف فیلم و مستند می تواند علت دیگر این اتفاق باشد.
وی ادامه داد: عوض شدن تاریخ ها باعث سردرگمی مخاطبان فیلم های کودک و دنبال کنندگان جشنواره خواهد بود زیرا مردم به تاریخ سال های قبل عادت کرده اند.این اتفاق همچنین ضرباتی به گردشگری اصفهان می زند. چرا که در طول برگزاری جشنواره مردم از شهرها و کشورهای مختلف به اصفهان می آیند و این حجم از گردشگر می تواند باعث سودآوری شهرداری اصفهان باشد، ولی با وجود تاریخ های متفاوت جشنواره ممکن است شمار گردشگران کاهش یابد.
این کارگردان سینما معتقد است جشنواره باید در اصفهان ماندگار شود و دبیرخانه ثابت برای آن ایجاد شود و مدیریت دبیرخانه را افراد با سابقه در جشنواره فیلم کودک و نوجوان عهده دار شوند. 
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/29508/اثر-منفی-تعویض-مکرر-تاریخ-جشنواره-فیلم-کودک-و-نوجوان
بستن   چاپ