پیام سپاهان
مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان خبر داد:
برگزاری آیین پاسداشت روز جهانی بناهای تاریخی در مسجد جامع اصفهان
چهارشنبه 29 فروردين 1397 - 11:07:40
سپاهان نیوز - اصفهان – مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان گفت: آئین پاسداشت روز جهانی بناهای تاریخی امروز در مسجد تاریخی جامع عتیق اصفهان برگزار می‌شود.

فریدون الله‌یاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت: 29 فروردین روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی نام‌گذاری شده است و بر این اساس آئین پاسداشت روز جهانی بناهای تاریخی در اصفهان امروز در مجموعه جهانی مسجد جامع عتیق اصفهان برگزار می‌شود.
معرفی یکی از طرح‌های شاخص مرمتی در خانه های تاریخی اصفهان
وی ادامه داد: پیشکسوتان میراث فرهنگی و استاندار در این مراسم به بیان اهمیت حفاظت از آثار و محوطه های تاریخی می‌پردازند و یکی از طرح‌های شاخص مرمتی در خانه های تاریخی اصفهان نیز معرفی می‌شود.
مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به اینکه شعار امسال این روز جهانی «میراثی برای نسل‌ها» است، بیان داشت: آئین پاسداشت روز جهانی بناهای تاریخی در اصفهان با همکاری دانشگاه هنر اصفهان از ساعت 16 تا 19 برگزار می‌شود.
مسجد جامع اصفهان موزه‌ای از آثار معماری 15 قرن دوران اسلامی است
وی با تاکید بر اینکه مسجد جامع که میزبان این آیین جهانی است از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین ابنیه مذهبی ایران است، ابراز داشت: این مسجد دارای قسمت‌های مختلفی مانند گنبد نظام‌الملک، گنبد تاج‌الملک، حیاط چهار ایوانی و شبستان‌های گرد آن، مدرسه مظفری، محراب الجایتو و غیره است.
اللهیاری تاکید کرد: در واقع این مسجد را می‌توان موزه‌ای از آثار هنری و معماری 15 قرن دوران اسلامی به شمار آورد که هر یک نمایانگر سیر هنر معماری اسلامی در دوره‌ای خاص است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/29523/برگزاری-آیین-پاسداشت-روز-جهانی-بناهای-تاریخی-در-مسجد-جامع-اصفهان
بستن   چاپ