پیام سپاهان
رئیس انجمن طلا و جواهر اصفهان:
طلا سازان خواهان محاسبه مالیات از اجرت ساخت هستند
پنجشنبه 30 فروردين 1397 - 12:55:26
سپاهان نیوز - اصفهان- رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلاجواهر، نقره و سنگ های قیمتی استان اصفهان گفت: تولیدکنندگان، صادرکنندگان و فعالان این بخش خواهان محاسبه مالیات از اجرت ساخت طلا و آماده پرداخت این مالیات هستند.
به گزارش ایرنا، اتاق بازرگانی اصفهان روز پنجشنبه به نقل از محسن طلایی مینایی افزود: مهمترین مساله تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا محاسبه مالیات بر ارزش افزوده بر اصل طلاست.
به گفته فعالان صنف طلا و جواهر در زمان حاضر مالیات بر ارزش افزوده در زمان ورود طلا به کشور و همچنین در زمان تولید طلا و عرضه آن به بازار به میزان 9 درصد دریافت می شود.
وی که در جلسه میز توسعه صادرات طلا و جواهر استان اصفهان سخن می گفت، افزود: ورود شمش بدون حقوق و عوارض گمرکی (برای صادرکنندگان)، اعطای تسهیلات ارزان قیمت برای تولیدکنندگان، ورود مصنوعات خارجی با کنترل مراجع قانونی و کمک در جهت کاهش هزینه های تولید (بیمه، واردات دستگاه ها و لوازم یدکی تولید، مواد اولیه شیمیایی) از دیگر خواسته های فعالان این بخش است.
وی کمک در جهت صادرات طلای ساخته شده (با توجه به نرخ ارز) و حضور نماینده انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا جواهر در جلسات تخصصی (گمرک، اداره امور مالیاتی، بانک مرکزی) را از دیگر خواسته های فعالان این بخش عنوان کرد.
طلایی مینایی همچنین گفت: یکی از شروط تبادلات تجاری با کشورهای حاشیه خلیج فارس، تهاتر کالا با کالاست و با تسهیل شرایط از سوی دولت می توان طلای ساخته شده ایران را با طلای ساخته شده این کشورها مبادله کرد.
یک تولیدکننده و صادرکننده طلای استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: فرایند ورود موقت طلا که سال های گذشته به آسانی انجام می شد امروز با موانع بسیاری روبرو شده و تولیدکننده و صادرکننده را بی انگیزه کرده است.
لشگری اضافه کرد: برای ورود موقت طلا با هدف صادرات طلای ساخته شده علاوه بر آزمایش های استاندارد باید ضمانت نامه بانکی یا وثیقه قرار داد که این خود مانعی پیش روی صادرات طلای کشور است.
وی با انتقاد از دریافت عوارض مالیات بر ارزش افزوده شمش طلا با هدف ورود موقت و صادرات گفت: تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا با این شرایط نمی توانند فعالیت کنند.
از طرفی مدیر گمرگ فرودگاه اصفهان در این جلسه گفت: ورود موقت طلا با مجوز بانک مرکزی با هدف صادرات هیچ منعی ندارد.
اصغر خودسیانی افزود: برای آزمایش شمش طلا توسط سازمان استاندارد در گمرک هیچ شمشی برای یک ساعت هم بلوکه نمی شود.
وی حضور نماینده بانک مرکزی در میز توسعه صادرات طلا را مهم و اثرگذار دانست و گفت: همه تصمیم های مربوط به طلا بر اساس بخش نامه های بانک مرکزی انجام می شود.
همچنین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در این جلسه گفت: میزهای توسعه صادرات شش گروه کالایی شامل شیرینی جات سنتی، طلاو جواهر، گلاب، فرش ماشینی، نساجی و روغن صنعتی از سوی سازمان توسعه تجارت ایران به استان اصفهان واگذار شده است.
اسرافیل احمدیه تصریح کرد: مسائل و مشکلات طلا و جواهرات بویژه در بخش صادرات پس از بررسی و ارائه راهکار به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارجاع داده می شود.
مدیر کل مالیاتی استان اصفهان نیز از تحقق نیافتن بیش از 23 درصد درآمد مالیاتی استان در سال گذشته خبر داد و گفت: این استان پس از تهران با 200 میلیارد تومان استرداد مالیاتی به مودیان، رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.
مراد امیری با اشاره به مسائل واحدهای تولیدی و صادرکنندگان طلا و جواهرات افزود: پرونده های مالیاتی تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر بصورت ویژه پیگیری می شود تا فعالان این بخش در شرایط مناسب به فعالیت خود ادامه دهند.
بیش از 2 هزار کارگاه طلا سازی در اصفهان فعال است.
ارزش صادرات طلا و جواهر استان اصفهان به کشورهای دیگر در سال 90 حدود 750 میلیون دلار اعلام شده است که در سال گذشته به حدود 30 میلیون دلار رسید.
ت/3011/ 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/29575/طلا-سازان-خواهان-محاسبه-مالیات-از-اجرت-ساخت-هستند
بستن   چاپ