پیام سپاهان
استاندار اصفهان:
همه امکانات شهری برای صرفه جویی آب بسیج شود
پنجشنبه 30 فروردين 1397 - 23:52:07
سپاهان نیوز - اصفهان - استاندار اصفهان تاکیدکرد: تمام متولیان شهری بویژه شهرداری و شورای شهر باید همه امکانات خود را برای کاهش مصرف آب و تشویق شهروندان به این امر بکار گیرند.
به گزارش ایرنا، محسن مهرعلیزاده پنجشنبه شب در جلسه مشترک با شورای شهر و شهردار اصفهان افزود: ورودی سد زاینده رود طی سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به یک سوم کاهش یافته و متاسفانه میزان آب ذخیره شده در این سد نسبت به سالهای قبل به شدت کمتر شده است.
او ادامه داد: صرفه جویی در مصرف امسال باید بطور جدی در برنامه کاری همه بخشها به ویژه مردم باشد.
وی با اشاره به اهمیت مشارکت شهرداری برای عبور از بحران آبی پیش رو تاکید کرد: آبیاری فضای سبز شهری امسال باید بطور ویژه با صرفه جویی همراه باشد و روشهای آبیاری در راستای مصرف حداقلی تغییر کند.
مهرعلیزاده ادامه داد: تمام امکانات تبلیغاتی شهرداری اصفهان نیز باید مردم را به سمت صرفه جویی در این موهبت الهی تشویق کند.
استاندار اصفهان در بخشی دیگر از صحبتهای خود با اشاره به طرح پیاده راه سازی چهارباغ اصفهان و ایجاد یک محیط فرهنگی گردشگری در این خیابان نیز گفت: کلانشهر اصفهان از دیرباز یکی از کانون های مهم تئاتر بوده است و هم اکنون نیز باید یک سالن تئاتر فاخر در این محدوده احداث شود.
مهرعلیزاده با تاکید بر ایجاد فضای شاداب و با تحرک در شهر تصریح کرد: فضاهای مرده و بی روح باید جای خود را به فضای پویا و شاد بدهد تا شهروندان و بویژه جوانان در این محیط به خوبی زندگی کنند و روحیه خوبی داشته باشند.
به گفته او شورای شهر و شهرداری باید به سمت درآمدزایی پایدار پیش روند زیرا بودجه‌های حاضر تا حدی نمی تواند پاسخگوی نیازهای آن باشد
وی ادامه داد: قطار شهری از جمله طرح های مهم در شهر اصفهان به شمار می‌رود، برای تسریع در ساخت خطوط جدید مترو باید آن را تقسیم بندی کرد تا بتوان هر بخشی از آن به بخش خصوصی واگذار شود.
استاندار اصفهان اضافه کرد: تقسیم‌بندی باعث می‌شود که انگیزه سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و مشارکت در این طرح افزایش یابد.
مهرعلیزاده با اشاره به اینکه عبور مرور 300 هزار موتورسیکلت در شهر اصفهان و همچنین عبور میلیونی خودروها باعث افزایش آلودگی می شود، خاطرنشان کرد: تکمیل خطوط مختلف مترو تا حد زیادی می تواند باعث کاهش این آلودگی ها شود.
او درباره سالن اجلاس اصفهان گفت: چنانچه این پروژه به بخش خصوصی واگذار شود در مدت کوتاه تری تکمیل خواهد شد و از آن می‌توان برای برگزاری کنفرانس های بین المللی مختلف استفاده کرد.
استاندار اصفهان در ارتباط با طرح نمایشگاه بین المللی اصفهان نیز تاکید کرد: تبریز و مشهد دو شهری هستند که با واگذاری نمایشگاه بین‌المللی خود به بخش خصوصی و تکمیل آنها را در کمترین زمان، به شهرهای برگزار کننده نمایشگاه های تخصصی و با کیفیت تبدیل شده اند.
همچنین معاون عمرانی  استانداری اصفهان در این جلسه با اشاره به اهمیت  آماده سازی محور تشریفاتی فرودگاه تا ورودی اصفهان گفت: این محور آبروی شهری اصفهان است و باید بهترین نرم زیبا سازی شود.
علی مقدس زاده همچنین بر نوسازی ناوگان عمومی شهری در اصفهان با مشارکت بخش خصوصی تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، جلسه مشترک استاندار و اعضای شورای شهر و شهردار اصفهان شامگاه پنجشنبه با هدف بررسی وضعیت امور شهری در استانداری برگزار شد.
ت / 6020 / 1339

http://www.sepahannews.ir/fa/News/29597/همه-امکانات-شهری-برای-صرفه-جویی-آب-بسیج-شود
بستن   چاپ