پیام سپاهان
نخستين جراحي تعويض مفصل زانو در مبارکه انجام شد
چهارشنبه 21 مرداد 1394 - 8:47:29 AM
ايرنا
fiogf49gjkf0d
 آرتروز مفصل زانو يکي از شايعترين بيماري هايي است که هر روزه در درمانگاه هاي ارتوپدي مشاهده مي شود.
تقريباً حدود 50درصد افراد بالاي 50 سال به درجاتي، از آرتروز زانوها رنج مي برند.
در مورد درمان آرتروز هنوز علاج قطعي پيدا نشده است، اما در مواردي که درمانهاي غير جراحي اثر بخشي خود را از دست داده اند درمان جراحي مي تواند بسيار سودمند و چاره ساز باشد.
در اين عمل براي بيماراني که به دليل کهولت سن و يا آسيب مفصل زانو، مفصل طبيعي آنان فاقد کارايي شده است، مفصل کامل مصنوعي جايگزين مي شود.
بيماران مبارکه اي نيازمند عمل «آرتروپلاستي» در گذشته مجبور بودند براي انجام اين عمل به بيمارستان هاي بزرگ مرکز استان مراجعه کنند که با تجهيز بيمارستان حضرت محمد رسول الله (ص) مبارکه و بهره گيري از کادر مجرب، روز سه شنبه اولين بار در مبارکه، عمل جراحي تعويض مفصل زانو، بر روي بانوي 64 ساله با موفقيت انجام شد.
دکتر محمد برزگر متخصص و جراح ارتوپدي گفت: اين عمل موفقيت آميز توسط تيم جراحي ارتوپدي و تيم بيهوشي بيمارستان حضرت محمد رسول الله(ص) مبارکه، طي مدت سه ساعت انجام پذيرفت.
وي افزود: هم اکنون حال عمومي اين بيمار خوب است و پس از دو روز مي تواند بر روي پاي خود راه رفته و کارهاي شخصي را انجام دهد و تا يک هفته ديگر مرخص خواهد شد.
اين پزشک عضو تيم اين عمل جراحي اظهار کرد: اين عمل جراحي بر روي بيماراني که دچار عوارضي مانند ساييدگي شديد زانو ، تخريب مفصل و ساييدگي هايي که علل آن آسيب رباط و شکستگي قبلي بوده، انجام مي شود و پزشکان اين عمل را به افراد بالاي 50 سال که دچار آسيب هاي مورد اشاره هستند پيشنهاد مي کنند.
وي ادامه داد: مدت زمان بستري اين بيماران در بيمارستان به طور معمول يک هفته است و پس از روز دوم بستري، بيمار مي تواند از تخت پايين آمده و راه برود و در مجموع اين عمل يک نوع بازتواني و افزايش فعاليت و کارايي است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/2960/نخستين-جراحي-تعويض-مفصل-زانو-در-مبارکه-انجام-شد
بستن   چاپ