پیام سپاهان
امام‌جمعه اصفهان:
هدف دشمنان نظام ایجاد تردید در افکار مردم است
جمعه 31 فروردين 1397 - 15:19:03
سپاهان نیوز - اصفهان - امام‌جمعه اصفهان با بیان اینکه یکی از اهداف دشمنان نظام ایجاد تردید در افکار مردم است، گفت: انقلابی‌گری در مواجهه با شبهه‌افکنی دشمن یکی از وظایف هر فرد است.

به گزارش خبرنگار مهر ، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان با اشاره به وقایع اخیر سوریه اظهار داشت: زمانی که حمله شیمیایی به سوریه رخ داد دشمنان این مطلب را عنوان کردند که خود سوریه این حمله را ترتیب داده است اما درست زمانی که دولت سوریه از سازمان ملل برای بررسی صحت این ادعا دعوت کرد بدون انتظار برای اتمام تحقیقات، با شلیک 110 موشک این کشور را هدف قرار دادند.
وی افزود: این مطلب نشان می‌دهد که این افراد برخلاف ادعاهایشان دلسوز مردم سوریه نیستند و برخلاف رجزخوانی‌های مداوم درباره انسانیت و حقوق بشر جز منافع خود در دنیا به چیز دیگری نمی‌اندیشند.
نیروهای مسلح ایران همچون اکثریت مردم انقلابی مانده‌اند
امام جمعه اصفهان در بخشی از صحبت‌های خود به در پیش رو بودن روز پاسدار اشاره کرد و با بیان اینکه امام خمینی (ره) همواره می‌گفتند که «ای ‌کاش من نیز پاسدار بودم»، تاکید کرد: افتخار ما این است که نیروهای مسلح ایران همچون اکثریت مردم انقلابی مانده‌اند و دشمنان بدانند مردم ایران از اقشار مختلف همچنان انقلابی خواهند ماند.
وی با بیان اینکه انقلابی‌گری به معنای هدایت دیگران است و مختص قشر خاص مانند روحانیون نیست، ابراز داشت: هر فردی از مردم اگر فردی را دچار شک و شبهه ببیند باید در قبال وی احساس وظیفه کرده و در رفع شبهات وی کمک کند.
طباطبایی‌نژاد با تصریح بر این نکته که یکی از اهداف دشمن ایجاد شک و تردید در افکار مردم است، اظهار داشت: زمانی که کانال‌های مجازی برای مردم در موضوعات مختلف شبهاتی ایجاد می‌کنند انقلابی‌گری یکی از وظایف افراد مختلف است.
شکست آمریکا در حمله به طبس در تاریخ دنیا ثبت شد
وی در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان به شکست حمله آمریکا به کشور در طبس به وسیله توفان شن اشاره کرد و ابراز داشت: در این رویداد، طوفان شن مامور خداوند شد تا هواپیمای آمریکا را به زمین بزند و حمله آن‌ها به کشور ما را سرکوب کند به نوعی که این واقعه و شکست آمریکا به وسیله توفان شن در تاریخ نیز ثبت شد.
امام جمعه اصفهان با تبریک اعیاد شعبانیه بیان داشت: ماه شعبان ماهی بسیار پربرکت است که در رحمت به روی انسان‌ها باز است و ولادت حضرت سیدالشهدا، حضرت ابوالفضل و امام سجاد از مهم‌ترین اعیاد مهم این ماه است که امیدواریم از برکت این روزها بهره‌مند شویم.
وی در بخشی از صحبت‌های خود به حقوق فرزندان بر والدین اشاره کرد و ابراز داشت: به فرموده امام جعفر صادق (ع) این حقوق شامل انتخاب نام مناسب، مادر خوب و تربیت درست و اصولی است.
رفتار پدر و مادر تاثیر زیادی در تربیت فرزندان دارد
آیت‌الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه اصل تربیت، روش و نحوه اجرایی کردن آن از اهمیت زیادی برخوردار است، تصریح کرد: با توجه به روحیه انسان‌ها در تقلید از افراد بزرگ، رفتار پدر و مادر در برهه‌های مختلف زندگی با یکدیگر و دیگران و تاثیر زیادی در تربیت فرزندان دارد.
وی با تاکید بر اینکه والدین باید با فرزندان خود با محبت و احترام برخورد کنند و مطابق آموزه‌های دینی دختر بیش از پسر به محبت نیاز دارد، تصریح کرد: در روایت داریم که والدین در محبت و احترام به فرزندان خود ابتدا فرزند دختر و سپس پسر را مدنظر قرار دهند.
دوره‌های سنی مختلف باید در تربیت فرزندان مدنظر باشد
امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه بر اینکه در تربیت فرزندان باید در دوره‌های سنی و رفتار متناسب با هر سن مدنظر باشد، گفت: بر احترام ویژه و حقوق والدین بر فرزندان نیز در دین اسلام تاکید شده است اما نباید موجب این اشتباه برای والدین شود که به وسیله فرزند به خواسته‌های خود برسند یا همانند برده‌ای با وی رفتار کنند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/29604/هدف-دشمنان-نظام-ایجاد-تردید-در-افکار-مردم-است
بستن   چاپ