پیام سپاهان
یک کارگردان سینما مطرح کرد:
مهاجرت سینماگران اصفهانی، باوجود افزایش آموزشگاه های سینما
شنبه 1 ارديبهشت 1397 - 09:02:51
سپاهان نیوز - یک کارگردان سینما گفت: اصفهان برای گسترش سینما و فیلمسازی خود باید شهرک سینمایی داشته باشد.
پوریا برجیس،در گفت و گو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان˛درباره ازدیاد آموزشگاه‌های سینمایی در اصفهان گفت: متاسفانه یا خوشبختانه آموزشگاه های آزاد سینمایی در استان هر روز بیشتر می‌شوند، اما اثر مثبتی ندارند و هنرمندان همچنان برای دیده شدن به تهران مهاجرت می‌کنند. 
وی به نقل از زنده یاد زاون قوکاسیان افزود: هنرمندان به هیچ وجه نباید از اصفهان خارج شوند و باید سینمای اصفهان را گسترش دهند، چراکه سینمای تهران از وجود بچه‌های شهرستان به جایگاه فعلی رسیده است.
این کارگردان سینما درباره نظارت بیشتر ارشاد در خصوص ارائه مجوز به این آموزشگاه ها خاطر نشان کرد: از آنجایی که بعضی از این آموزشگاه ها امیدهای زیادی را در راه رسیدن به آرزویشان ناامید می‌کنند لازم است تا اداره ارشاد سختگیری بیشتری در اخذ مجوز داشته باشد و علاقمندان هم وسواس بیشتری برای انتخاب آموزشگاه به خرج دهند.
برجیس اضافه کرد: یک علت مهم در روند کند فیلمسازی اصفهان، نبود شهرک سینمایی است و باید کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و شورای شهر اصفهان به این موضوع توجه ویژه داشته باشند. اگراین بستر در اصفهان فراهم شود، فیلمسازان تمایل بیشتری به ساخت فیلم های تاریخی و دفاع مقدس دراستان نشان می‌دهند.
وی گفت: همانطور که جشنواره مستند فیلم های منتخب را در شبکه مستند نمایش می‌دهد لازم است که صدا و سیما به خصوص مرکز اصفهان از فیلم های ساخته شده حمایت کند و با تبلیغات˛ زمینه پیشرفت بیشتر فیلمسازی اصفهان را فراهم کند.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/29612/مهاجرت-سینماگران-اصفهانی،-باوجود-افزایش-آموزشگاه-های-سینما
بستن   چاپ