پیام سپاهان
مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان خبر داد:
بازگشایی حمام سنتی ویژه گردشگران/مسجد «رهنان» ثبت ملی می‌شود
شنبه 1 ارديبهشت 1397 - 11:14:04
سپاهان نیوز - اصفهان – مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان گفت: با راه‌اندازی محور گردشگری در غرب شهر اصفهان، حمام تاریخی رهنان پس از مرمت‌های لازم به شکل حمام سنتی ویژه گردشگران بازگشایی می‌شود.

فریدون الله‌یاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به اهداف میراث فرهنگی در خارج کردن تمرکز گردشگری در مرکز شهر و هدایت گردشگران به بازدید از جاذبه‌های پیرامونی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های خوب گردشگری در تمام نقاط نصف‌جهان راه‌اندازی محورهای گردشگری این نقاط در شهر اصفهان و همچنین محور گردشگری در بخش‌های کلیدی و ترانزیتی استان مدنظر قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه محور گردشگری غرب شهر اصفهان با همراهی و مساعدت شهرداری منطقه 11 در منطقه تاریخی رهنان راه‌اندازی می‌شود، افزود: این منطقه تاریخی دارای سابقه طولانی و مزین به بناهای تاریخی بی بدیل و متنوعی است.
هدایت گردشگران از مرکز شهر اصفهان به مناطق پیرامونی
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با اشاره به وجود چند بنای تاریخی زیبا در این منطقه ابراز داشت: مسجد جامع، حمام رهنان، قلعه تاریخی و برج‌های کبوتر در منطقه رهنان کمک می‌کند تا با ایجاد محور گردشگری در این منطقه، گردشگران را به مناطق پیرامونی و دیدنی شهر اصفهان هدایت کنیم.
وی اضافه کرد: دیدار از بازارچه تاریخی رهنان برای گردشگران بسیار جذاب خواهد بود ضمن اینکه بستنی سنتی، معروف و منحصر به فرد منطقه رهنان نیز در این بازار عرضه می‌شود که دیدار مفرح گردشگران از این منطقه را در پی دارد.
حمام «صلح و دوستی رهنان» به عنوان حمام سنتی گردشگران بازگشایی می‌شود
الله‌یاری با اشاره به تغییراتی در حمام تاریخی رهنان در این منطقه بیان داشت: این نقطه با بیش از یک هزار و 400 متر مربع مساحت از بزرگ‌ترین حمام‌های تاریخی کشور محسوب می‌شود که تا مدت‌ها مورد استفاده مردم چهار محله مختلف رهنان بوده است.
وی ادامه داد: قرار است این حمام تاریخی که در بین مردم محلی به نام حمام «صلح و دوستی» خوانده می شود پس از اتمام طرح‌های مرمتی به عنوان اولین حمام سنتی ویژه گردشگران اصفهان بازگشایی شود .
مسجد جامع رهنان با 700 سال قدمت ثبت ملی می‌شود
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان ابراز داشت: مسجد جامع رهنان با 700 سال قدمت دارای شاخصه‌های فرهنگی ارزشمندی است و میراث فرهنگی قصد دارد پس از کاوش های باستان شناسی و بازیابی آثار اصلی مسجد، این مجموعه تاریخی را به ثبت ملی برساند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/29625/بازگشایی-حمام-سنتی-ویژه-گردشگران-مسجد-«رهنان»-ثبت-ملی-می‌شود
بستن   چاپ