پیام سپاهان
برند سازی و تعلق خاطر،لازمه حمایت از کالای ایرانی
شنبه 1 اردیبهشت 1397 - 1:09:38 PM
ایرنا
سپاهان نیوز - اصفهان- ضرورت برند سازی و ایجاد تعلق در افکار عمومی برای خرید کالا و اجناس ایرانی ، تاکید مسئولان و فعالان اقتصاد برای حمایت از تولید داخل کشور است.
  نامگذاری سال ها بویژه در چند سال اخیر با تمرکز بر مسائل اقتصادی، رویکردی است که رهبر معظم انقلاب با توجه بر آن تلاش دارند تا حرکت در مسیر انقلاب و نظام اسلامی را سرعت بخشند.
مردم و مسئولان نیز که همواره مورد خطاب ایشان بوده اند در این راه و مسیر تکالیف و نقش هایی دارند که هر کدام با عمل به آنها و فرار از روزمرگی های معمول باید بستر را برای ترقی، رشد و پویایی در این جاده ناهموار فراهم و هموار کنند.
حمایت از تولید ایرانی، حمایت از معیشت و چرخیدن چرخ زندگی است ؛ حمایت از کالاها و اجناسی که اگر با کیفیت باشند قطع به یقین، این حمایت نیز بیشتر و بیشتر خواهد شد.
در این میان استان اصفهان، بعنوان یکی از مراکز و مناطق صنعتی و تولیدی جایگاه و نقش ویژه ای در تولید مواد و قطعات صنعتی اولیه و تکمیلی، منسوجات، مواد بهداشتی و خوراکی دارد .
رئیس اتاق اصناف اصفهان لازمه استقبال مردم از تولیدات داخلی را ایجاد تعلق خاطر در افکار عمومی دانست و گفت : اگر این موضوع یعنی خرید تولید ایرانی به دغدغه و تعلق خاطر هر ایرانی تبدیل شود شاهد فرهنگ سازی خوب در این بخش خواهیم بود.
رسول جهانگیری اظهار کرد: فرهنگ سازی و ایجاد دغدغه نسبت به توان و تولید داخلی می تواند با محوریت بسیج اصناف، اتحادیه ها، بخش های مختلف اقتصادی و اجتماعی و اتاق های اصناف دنبال و پیگیری شود.
به گفته وی ایجاد تعلق خاطر خرید داخلی و فرهنگ سازی در این پیوند موضوع مهمی است که در کلاس ها و دوره های آموزشی اتاق اصناف بر آنها تاکید می شود.
مسئول بسیج اصناف استان اصفهان نیز با اشاره به نامگذاری سال 97 به نام حمایت از کالای ایرانی تصریح کرد: این نام ها نشان دهنده دغدغه های اصلی رهبر انقلاب است که در حقیقت به دنبال حل و فصل مشکلات مردم هستند.
حمیدرضا امانی به ایرنا گفت: اصناف و بازار همواره در طول دوران انقلاب و دفاع مقدس نقش پررنگی در توسعه و ترقی اقتصاد کشور داشته اند اما ایجاد بستر کار برای شکل گیری مراکز و فروشگاه هایی با رویکرد عرضه محصولات تمام ایرانی باید در سال جاری دنبال شود.
وی برندسازی را در تحقق شعار سال و استقبال مردم از تولیدات ملی مهم ارزیابی کرد و گفت: بسیج اصناف، نشست ها و جلسه هایی با اتحادیه ها و نهادهای مرتبط در موضوع نشان سازی برگزار کرده و کارگروه های حمایت از کالای ایرانی نیز تشکیل داده است.
امانی ادامه داد: 19 عنوان و راهکار در موضوع شعار سال احصا و به همه حوزه های بسیج اصناف استان اصفهان ارسال و ابلاغ شده است.
رئیس اتحادیه پوشاک استان اصفهان نیز گفت: برخی تولیدکنندگان محصولاتشان را در اصفهان تولید می کنند اما نشان خارجی بر آنها می زنند تا این اجناس زودتر به فروش برسد.
ابراهیم خطابخش افزود: همکاری سازمان های مرتبط بویژه اداره دارایی و امور مالیاتی با تولیدکنندگان و اصناف برای حل مشکلات مالیاتی ضروری است.
وی تصریح کرد: عمده مشکلات بخش تولید پوشاک در استان اصفهان و حتی بخشی از ورشکستگی های موجود، مربوط به سخت گیری های اداره دارایی است که ضروری است در نشستی با مسئولان این اداره مسائل مطرح و برطرف شود.
 

http://www.sepahannews.ir/fa/News/29637/برند-سازی-و-تعلق-خاطر،لازمه-حمایت-از-کالای-ایرانی
بستن   چاپ