پیام سپاهان
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل:
یک تن و 300 کیلوگرم چوب تاغ قاچاق در آران و بیدگل کشف شد
شنبه 1 ارديبهشت 1397 - 16:00:35
سپاهان نیوز - آران و بیدگل - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل از کشف و ضبط یک تن و 300 کیلوگرم چوب تاغ قاچاق خبر داد.

رضا شفیعی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی با آگاهی از اقدام دو نفر از قاچاقچیان قطع و حمل چوب، موفق شدند از یک انبار نگهداری چوب قاچاق، یک تن و 300 کیلوگرم چوب تاغ قاچاق را کشف و ضبط کنند.
وی افزود: در این عملیات دو نفر قاچاقچی چوب به همراه یک خودروی شخصی دستگیر و همچنین یک کوره ذغال کشف و ضبط شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل با اشاره به اینکه قطع این درختان حدود 200 میلیون ریال خسارت به جنگل های دست کاشت شهرستان وارد کرده تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 3 تن چوب قاچاق کشف و 5 نفر در این زمینه دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
وی اضافه کرد: قاچاق چوب و زغال عامل اصلی تخریب جنگل های دست کاشت در شهرستان آران و بیدگل است و متخلفان برای رسیدن به سودهای کلان بازار سیاه و پر رونق زغال تاغ نسبت به قطع درختان اقدام می کنند .
شفیعی عنوان کرد: متخلفان در شرایطی به قاچاق چوب می پردازند که به دلیل اقلیم کویری منطقه، نگهداری از این جنگل های دست کاشت بیابانی جهت جلوگیری از هجوم شن های روان اهمیت بسیار زیادی دارد و از سال های پیش از انقلاب در زمینه ایجاد این جنگل ها فعالیت می شود.
شهرستان آران و بیدگل با 605 هزار هکتار وسعت دارای 103 هزار هکتار کانون بحران و یکی از مناطق در معرض خطر فرسایش بادی و توفان های ماسه ای کشور محسوب می شود .
این شهرستان که افزون بر 103 هزار نفر جمعیت دارد، با برخورداری از 120 هزار هکتار جنگل های دست کاشت تاغ در فاصله شش کیلومتری کاشان و 210 کیلومتری شمال اصفهان واقع است .

http://www.sepahannews.ir/fa/News/29656/یک-تن-و-300-کیلوگرم-چوب-تاغ-قاچاق-در-آران-و-بیدگل-کشف-شد
بستن   چاپ