پیام سپاهان
شهردار اصفهان:
مسئله آب اصفهان باید بصورت بنیادین حل شود
یکشنبه 2 اردیبهشت 1397 - 8:20:52 AM
ایرنا
سپاهان نیوز - اصفهان- شهردار اصفهان گفت: فرآیند حل مشکل آب اصفهان و زاینده رود مسئله ای ملی است که باید بصورت بنیادین بررسی و حل شود.
قدرت الله نوروزی با اشاره به مشکل کم آبی در استان، مسئله تامین آب کلانشهر اصفهان و مناطق اطراف آن را مسئله ای مهم عنوان کرد و خواستار بکار گیری همه ظرفیت های ملی در این زمینه شد.
وی اجرای طرح هایی مانند سد و تونل سوم کوهرنگ را گامی اساسی برای تامین آب کلانشهر اصفهان دانست و استفاده از ظرفیت های قانونی و اجرایی مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی امنیت ملی را راهکاری مهم در این زمینه عنوان کرد.
نوروزی با بیان اینکه حدود نیمی از جمعیت پنج میلیون نفری استان اصفهان در کلانشهر اصفهان زندگی می کنند، افزود: با توجه به روند کاهش منابع آبی، تامین آب شرب این کلانشهر در اولویت قرار دارد.
وی با اشاره به وجود حدود پنج هزار هکتار دشت و فضای سبز در کلانشهر اصفهان، خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان در صدد است تا از آخرین فناوری های روز برای آبیاری این عرصه های سبز استفاده کند.
نوروزی با تشریح مهمترین برنامه های کلانشهر اصفهان از گردشگری به عنوان محور توسعه این شهر نامبرد و افزود: با تقویت بخش گردشگری و جذب سرمایه گذاری در این بخش، توسعه اقتصادی شهر اصفهان نیز رقم می خورد.
او گفت: شهرداری اصفهان به دنبال آبادانی هرچه بیشتر این شهر با هدف تامین شادی و خوشحالی، کاهش تخلفات و آسیب ها و توسعه روابط انسانی است.
کلانشهر اصفهان بیش از دو میلیون نفر جمعیت دارد و پس از تهران و مشهد از نظر جمعیتی سومین شهر بزرگ کشور است.
زاینده رود مهمترین منبع تامین کننده آب شرب و فضای سبز این شهر است، جریان این رود در گذر از شهر اصفهان هم اکنون کاملا خشک شده و حجم ذخیره آب در سد زاینده رود به عنوان سرچشمه آن بشدت کاهش یافته است.
زاینده رود آخرین بار در بهار سال گذشته در کلانشهر اصفهان جریان داشت و پس از آن تا به امروز خشک مانده است.
 

http://www.sepahannews.ir/fa/News/29672/مسئله-آب-اصفهان-باید-بصورت-بنیادین-حل-شود
بستن   چاپ