پیام سپاهان
امام جمعه گلپایگان:
بودجه آموزش و پرورش 50 درصد بودجه کشور را شامل شود
يکشنبه 2 ارديبهشت 1397 - 09:42:09
سپاهان نیوز - گلپایگان- امام جمعه گلپایگان گفت: باید به جایی برسیم که بودجه آموزش و پرورش 50 درصد بودجه کشور باشد زیرا این امر مهمی است و باعث می شود ما با فرهنگ سازی و تلاش نتیجه مطلوب را بگیریم.

به گزارش خبرنگار مهر ، آیت الله سید علی طهماسبی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان گلپایگان که شامگاه شنبه با حضور مسئولین در محل این اداره برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از رموز موفقیت هر منطقه و شهرستان اتحاد و یکپارچگی مسئولین آن است، اظهار داشت: تلاش ما این است که وحدت و یکپارچگی بین مسئولین گلپایگان و حتی مسئولین ادارات پایه دار بماند.
وی با تأکید بر اینکه وحدت، همدلی و اینکه مکمل همدیگر باشیم بسیار مهم است، بیان داشت: هم اکنون در شهرستان گلپایگان این انگیزه ایجاد شده و بیشتر خواهد شد چنانچه حضور در بسیاری از جلسات شهرستانی را مسئولین با همگرایی و حضور یکپارچه انجام می دهند و تحقق این امر، مردم را دلگرم کرده و جمع مسئولین در کنار یکدیگر نیز باعث همدلی و ترغیب بیشتر در راستای امور مردم می کند.
امام جمعه گلپایگان ضمن تقدیر از حسین فراست فرماندار سابق گلپایگان و گرامیداشت یاد ایشان، اظهار داشت: این جلسه شورای آموزش و پرورش اولین جلسه ای است که بدون حضور ایشان برگزار می شود که باید در این راستا از خدمات و زحمات چند ساله نامبرده در این حوزه تقدیر و سپاسگزاری داشت.
وی با اشاره به روایتی از حضرت امام کاظم (ع) تصریح کرد: تلاش کنید اوقات شبانه روزتان را به چهار بخش تقسیم و بخشی از آن را به عبادت و مناجات با خدا اختصاص دهید چون روح خدا در انسان دمیده شده تا ارتباط با خدا برقرار نکند دلش آرام نشده و آشوب زده است.
آیت الله طهماسبی افزود: کسانی که از خداوند متعال دورند یا اهل نماز و ارتباط با خدا نیستند در زندگی افسرده و اگر شادی مقطعی دارند که متفاوت از آرامش و نشاط است گاهی به جایی می رسند که فکر می کنند انسان پوک است و از زندگی خسته و حتی برخی از آنها دست به خودکشی می زنند.
نماینده ولی فقیه در گلپایگان بیان داشت: بخشی از زندگی باید به تأمین هزینه با کار و تلاش باشد تا انسان بتواند هزینه زندگی اش را با کار و تلاش برای همسر و فرزند تأمین کند چنانکه از نظر اسلام و منطق آن کار کردن عبادت است چنانکه پیامبر (ص) دست کارگر را می بوسد یعنی کار کردن با ارزش و با اهمیت است بدیهی است انسان باید تلاش کند چون کار کردن یک عبادت و فضیلت است و زحمت و تلاش برای همسر و فرزند مجاهدت در راه خداست.
وی بخش دیگر از زندگی را دید و بازدید و رفت و آمد با دوستان یا رسانه های خوب برشمرد و افزود: دوستان یا رسانه خوب بسیار می تواند در انسان اثرگذار باشد و در این راه باید با افراد و جریان رسانه ای ارتباط داشته باشیم که برای او تأثیر مثبت داشته باشد که این امر برای پیشرفت و ترقی او مفید و مؤثر خواهد بود.
طهماسبی بخشی از زندگی را برای تفریحات سالم و غیر حرام ذکر کرد و بیان داشت: برای لذت بردن از زندگی تان تفریح سالم داشته و شاد باشید منتهی خط قرمزها را که حرام، معصیت و گناه است رعایت کنید، شادی از هر نوع اگر حرام نباشد خوب بلکه لازم است.
وی با تأکید بر اینکه تمامی خوبی ها را در کلام و زندگی اهل بیت (ع) داریم، افزود: متأسفانه ما از آنها بیگانه هستیم و اسم مسلمان و شیعه داریم اما در عمل می لنگیم یعنی به فرمایش آنها توجه نداشته و دستورات آنها را اجرا نمی کنیم و این مناسب نیست.
نماینده ولی فقیه در گلپایگان تصریح کرد: وقتی از سوی نماینده شهرستان در مجلس بیان می شود بودجه فعلی آموزش و پرورش زیر 10 درصد بودجه کشور است جای تأسف دارد زیرا برخی از کشورهای پیشرفته مانند ژاپن 70 درصد بودجه کشور را به آموزش و پرورش اختصاص می دهند که اینگونه مردم کشورش توانسته اند بر صنعت و علم جهان سیطره پیدا کنند.
وی در پایان یادآور شد: علیرغم اینکه مردم کشور ایران از نظر استعداد بالاتر از متوسط دنیا هستند اما کشورهایی که پیشرفت علمی و صنعتی داشته اند تلاش بیشتر و برنامه ریزی های خوبی دارند بالا بردن بودجه آموزش و پرورش هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری بزرگ است و ما باید به جایی برسیم که بودجه آموزش و پرورش 50 درصد بودجه کشور باشد زیرا این امر مهمی است و باعث می شود ما با فرهنگ سازی و تلاش نتیجه مطلوب را بگیریم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/29676/بودجه-آموزش-و-پرورش-50-درصد-بودجه-کشور-را-شامل-شود
بستن   چاپ