پیام سپاهان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:
همه علمداران «خیر سلامت» واقعی نیستند/نگاه سرمایه ای برخی خیران
يکشنبه 2 ارديبهشت 1397 - 10:43:45
سپاهان نیوز - اصفهان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: همه آنها که پرچم «خیران» را بلند می کنند خیر نیستند بلکه سرمایه گذار بوده و دنبال کاری هستند که برگشت سرمایه و سود کافی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر ، طاهره چنگیز صبح یکشنبه، در جلسه علنی شورای شهر اصفهان اظهار داشت: اصفهان، هشت دانشگاه و 300 هزار دانشجو داریم بنابراین اگر تصمیم بر این گرفته شود که اصفهان به سمت هوشمند شدن پیش رود که قطعا آورده های زیادی خواهد داشت، دانشگاه آمادگی لازم برای پیوستن به این فعالیت را دارد.
وی با بیان اینکه امیدوارم با این مجموعه، حرکات منسجم ما زمینه گردشگری سلامت و بهزیستی (ولبین) را ایجاد کند، ابراز داشت: اصفهان، زمینه های درمانی مثل استفاده از آفتاب درمانی، شن درمانی و چشمه های آب گرم بدون اینکه نیازی به امکانات پیشرفته داشته باشد، در اصفهان وجود دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: البته با کمک بخش خصوصی می توان بیکاری را حل کرد چراکه آینده شهر ما از نظر اشتغال به توریسم وابسته است و خیلی نباید به فکر صنعت و کشاورزی در اصفهان باشیم.
وی بیان داشت: ما در نظر داریم که اصفهان را به شهر سالم تبدیل کنیم که می توان برای این منظور یک برنامه 10 ساله در شهر درنظر بگیریم.
چنگیز گفت: سیستمی برای دریافت مجوز از سوی خیران بهداشت از دانشگاه وجود ندارد و خیران بعد از دریافت مجوز به ما اعلام می کنند ما می خواهیم در بخش درمان و بهداشت فعالیت کنیم.
وی افزود: حاکمیتی اگر از جانب دانشگاه در نظر گرفته می شد ما می توانستیم بیلان کار به شما بدهیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: عملا همه آنها که پرچم خیران را بلند می کنند خیر نیستند بلکه سرمایه گذار بوده و دنبال کاری هستند که برگشت سرمایه و سود کافی داشته باشد و اینکه موضوعی تحت عنوان «دونیشن» را خیران انجام دهند و انتظار برگشت سرمایه خود را نداشته باشند، ندارند.
وی با اشاره به اینکه در کنار آن خیران واقعی هم داریم که اسم انجمنی را هم یدک نمی کشند، اظهار داشت: بهترین کمک را به دانشگاه کسانی می کنند که عَلمی هم ندارند که در همین راستا خیری را داریم که نیمی از طرح توسعه بیمارستان امام حسین را ساخته است و دنبال تشکر و قدردانی هم نیست.
چنگیز افزود: تعدادی از مجوزهای مراکز خیریه هم ابطال شده است هرچند اجبارهایی هم تحمیل می کنند اما ما با موارد بدون مجوز و مداخله در امور درمانی، برخورد می کنیم.
وی گفت: برون سپاری خدمات بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای در دستور کار است تا دانشگاه از نقش عامل به نقش ناظر تغییر کند. ما تعداد افرادی که برای اعمال نظارت مستقیم داریم نسبت به توسعه شهر بسیار کم است و برای تامین، مستلزم چند برابر شدن حجم دولت است که باید مدل خود را از عامل به ناظر تغییر دهیم.
رئیس دانشگا علوم پزشکی اصفهان در مورد توزیع مراکز بهداشتی در شمال شهر اصفهان، گفت: ما در شهر اصفهان در مورد پایگاه های اورژانس هم 10 مورد کم داریم و الان عمده بار درمانی روی الزهرا است و روی نقشه درمان باید حداقل دو ایزومر دیگر برای الزهرا داشته باشیم که یکی امین و دیگری فارابی است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/29682/همه-علمداران-«خیر-سلامت»-واقعی-نیستند-نگاه-سرمایه-ای-برخی-خیران
بستن   چاپ