پیام سپاهان
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار مطرح کرد:
آموزش و پرورش در وضعیت وخیم 25 ساله/شرایط اصلاح می شود
يکشنبه 2 ارديبهشت 1397 - 11:15:55
سپاهان نیوز - گلپایگان - نماینده مردم گلپایگان و خوانسار گفت: ما در راستای سر و سامان دادن به وضعیت آموزش و پرورشی هستیم که حدود 20 الی 25 سال است در وضعیت وخیم قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر ، علی بختیار شامگاه شنبه در شورای آموزش و پرورش شهرستان گلپایگان، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تقدیر از اعضای شورای آموزش و پرورش اظهار داشت: پتانسیل و ظرفیتی که در شهرستان گلپایگان چه از ناحیه اساتید، دبیران و مدیریت و شورای آن وجود دارد در صورت تلاش مستمر می تواند در سطح استان و حتی کشور مقام برتر را برای دانش آموزانش کسب کند.
وی افزود: آنچه به نظر می رسد در برنامه ریزی های مدیریت آموزش و پرورش به منظور ارتقاء و کسب افتخارات گذشته باید از مراکز و شهرستان هایی که رتبه و مقام های برتر دارند الگو گرفته و در این راه هر آنچه لازم باشد باید به کار گرفته شود حتی اگر نیاز به کمک نماینده و دیگر مسئولان بود این آمادگی را داریم تا دست در دست هم به این مهم با هدف گذاری و برنامه نویسی نائل شویم.
عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم اظهار داشت: در کمیسیون تلفیق برنامه ششم برای حوزه آموزش و پرورش کمیته ای را در تلفیق تعیین کردیم تا با استفاده از افراد متخصص امور تعلیم و تربیت آموزش و پرورش نسبت به بررسی قوانین و خلاء های قانونی اقدامی صورت دهیم تا در راستای رشد و تعالی این حوزه برنامه ریزی مؤثر داشته باشیم.
وی تصریح کرد: امسال نیز در کمیسیون تلفیق بودجه 1397 برنامه هایی در ارتباط با موارد مورد اشاره صورت گرفت و در بودجه اعتباراتی گنجانده شد که بر این اساس ما در حال حرکت گام به گام در راستای سر و سامان بخشی به وضعیت آموزش و پرورش هستیم که حدود 20 الی 25 سال است در وضعیت وخیم قرار دارد.
سهم آموزش و پرورش از بودجه 30 درصدی به 10 درصد کاهش یافت
بختیار افزود: برابر آنچه مشهود است در دوره ای 30 درصد بودجه کشور به آموزش و پرورش اختصاص داشته که هم اکنون از این وضعیت دور افتاده و در حال حاضر حدود 10 درصد بودجه کشور مربوط به این حوزه است و بنا داریم سال به سال این وضعیت را اصلاح کنیم.
وی با اشاره به اینکه اگر در آموزش و پرورش که یکی از مؤلفه های مهم رشد، پیشرفت و توسعه کشور است، هزینه کنیم در شکل گیری افراد و آینده کشور تأثیرگذار خواهد بود، افزود: ماحصل این امر افراد متخصص کشور می شوند که باید آن را به پیشرفت برسانند و این امر با ایجاد زیرساخت مهم آن و شکل گیری در حوزه آموزش و پرورش است که به اعتقاد ما در صورت حمایت جدی چه از لحاظ بودجه و یا قوانین مورد حمایت قرار گیرد، کشور رو به پیشرفت و توسعه خواهد رفت.
عدم موافقت با تخصیص یک درصد مالیات بر ارزش افزوده برای آموزش و پرورش
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس بیان داشت: ما در حوزه سلامت یک درصد مالیات بر ارزش افزوده را برای این منظور تعیین کردیم و به لحاظ این امر امروز بیماری که پول ندارد در پشت مراکز درمانی دولتی نمی ماند و بر این اساس در جلسه ای به وزیر آموزش و پرورش عرض کردم ما باید به دنبال این باشیم که بتوانیم یک درصد مالیات بر ارزش افزوده را برای حوزه آموزش و پرورش بگذاریم تا بتوانیم به تقویت این وزارتخانه کمک کنیم که متأسفانه علیرغم تلاش های صورت گرفته موفق به این امر نشدیم.
وی افزود: تحقق سه درصد مالیات بر ارزش افزوده برای شهرداری ها و دهیاری ها نتیجه اش رشد در این حوزه و تأمین کمبود نقدینگی آنها شد و امروز شاهد هستیم که هیچ شهرداری در آخر هر ماه مشکل پرداخت حقوق به کارکنان خود را ندارد و امیدواریم شهرداری گلپایگان هم با عنایت به این اقدام در راستای کمک به ارتقاء ظرفیت آموزش و پرورش در سطح استان و کشور راهگشا و مثمر ثمر باشد.
بختیار با اشاره به اینکه شهرستان گلپایگان از جمله مراکزی بوده که طی سالیان گذشته اولین دانشسرای مقدماتی را در کشور داشته است، افزود: بر این اساس برخی معلمان طی آن دوران در اقصی نقاط کشور دانش آموخته مرکز تربیت معلم گلپایگان بودند که در سال 1340 شکل گرفت و توانست به بسیاری از نقاط کشور معلم صادر کند.
وی در پایان ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های مدیریت و کارکنان آموزش و پرورش شهرستان گلپایگان با تأکید بر اینکه هم اکنون در وضعیت نیمه مطلوبی را از لحاظ آموزشی با شرایط مطلوبی که در آن سال ها داشتیم طی می کنیم، گفت: باید با تلاش و کمک شرایط مطلوب آموزشی را در شهرستان فراهم و به رتبه های برتری نائل شویم که در این راستا هر کمک و اقدامی لازم باشد از نظر قانونی و ... در مجلس انجام می دهیم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/29685/آموزش-و-پرورش-در-وضعیت-وخیم-25-ساله-شرایط-اصلاح-می-شود
بستن   چاپ