پیام سپاهان
نماینده مردم اصفهان در مجلس مطرح کرد:
تجهیز 4 هزار نفر توسط سپاه اصفهان برای مبارزه با ضد انقلاب
يکشنبه 2 ارديبهشت 1397 - 13:51:40
سپاهان نیوز - اصفهان - نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: زمانیکه برای مبارزه با ضدانقلاب در سنندج از اصفهان درخواست نیرو کردیم، بیش از 4 هزار جوان با اسلحه‌هایی که داشتند به سپاه مراجعه کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری مهر ، حجت الاسلام احمد سالک در کتاب خاطرات خود که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده، آورده است: بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در شرایطی که نظام نوپای جمهوری اسلامی هنوز ساختار اصلی خود را پیدا نکرده بود، ضدانقلاب در نقاط مختلف کشور، اقداماتی در جهت بر هم زدن امنیت و به خطر انداختن تمامیت ارضی انجام داد. اما در این میان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که مدت کمی از تاسیس آن گذشته بود با کمک نیروهای مردمی در مقابل ضد انقلاب ایستاد.
وی می افزاید: یکی از شهرهایی که در آن، ضدانقلاب به طور گسترده دست به فعالیت زد، کردستان بود که با کمک نیروهای اعزامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از استان‌های مختلف کشور و نیز همراهی مردم آن استان، توطئه شوم ضد انقلاب شکست خورد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره نقش نیروهای سپاه پاسداران اصفهان در مبارزه با ضدانقلاب در کردستان، می گوید: هنگامی که در سال 1359 ضد انقلاب توانست به غیر از فرودگاه کردستان، اکثر ادارات آن استان را به تصرف خود در آورد، چند حادثه مهم رقم خورد. حادثه اول این بود که وقتی آقای داریوش فروهر به نمایندگی از طرف دولت موقت برای برقراری صلح به سنندج آمدند، اتفاقا من در فرودگاه بودم بودم و به ایشان گفتم از هواپیما پایین نیا، که خوشبختانه ایشان پیاده نشد و از همان جا سوار شدند و رفتند. اما بعدها بار دیگر مرحوم شهید بهشتی را واسطه قرار داده بودند که با ایشان صحبت کردیم و گفتیم در این شرایط برقراری صلح جایز نیست.
وی در این کتاب آورده است: بالاخره بنی‌صدر و تعدادی دیگر در یکی از پایگاه‌های شکاری همدان جلسه‌ای برگزار کرده و به این نتیجه می‌رسند که حالا که کردستان و سنندج از دست رفته، ما مرز کشور را کرمانشاه قرار دهیم و نیروهایمان را در کرمانشاه مستقر کنیم اما یکی از حاضران در جلسه، مرحوم شهید کلاهدوز، جانشین فرمانده سپاه کل کشور، به بنی صدر حمله کرده و می‌گوید تا زمانی که ما زنده هستیم نمی‌گذاریم یک وجب خاک این مملکت به تصرف بیگانه بیفتد.
حجت الاسلام سالک می گوید: وقتی ایشان از جلسه بیرون آمد، با من که در اصفهان بودم تماس گرفت و به شرح حوادث پرداخت و درخواست تعدادی نیروی خط شکن کرد. من بلافاصله به صدا و سیمای اصفهان رفتم و در یک مصاحبه رادیو - تلویزیونی کمک خواستم. پس از پایان مصاحبه وقتی به سپاه مراجعه کردم، بیش از چهار هزار جوان با اسلحه‌هایی که داشتند به سپاه مراجعه کرده بودند.
وی می افزاید: ما بلافاصله اینها را ساماندهی کردیم و با شهید کلاهدوز تماس گرفتیم و آنها با چهار فروند هواپیما که در فرودگاه قدیم اصفهان آماده بود، به همراه مرحوم شهید علی رضائیان، مرحوم شهید صیاد شیرازی و آقای رحیم صفوی به کردستان رفتند. به این ترتیب شهید کلاهدوز به همراه نیروهایی که از اصفهان، تهران و تبریز آمده بودند، و به کمک مردم کرد توانستند سنندج را از دست ضد انقلاب نجات دهند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/29698/تجهیز-4-هزار-نفر-توسط-سپاه-اصفهان-برای-مبارزه-با-ضد-انقلاب
بستن   چاپ