پیام سپاهان
معاون استاندار:
گزارشی فوری از محورها و نقاط پرحادثه اصفهان ارائه شود
يکشنبه 2 ارديبهشت 1397 - 15:03:28
سپاهان نیوز - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان: باید آسیب شناسی لازم در جهت رفع نقاط و عوامل وقوع تصادفات انجام و با ارائه پیشنهادات و اولویت بندی موارد، بتوان آنها را عملیاتی و در کاهش آمار اقدام کرد.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان و به نقل از اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان، علی مقدس زاده در اولین جلسه کمیسیون ایمنی راه های استان، اظهار کرد: در خصوص محورها و نقاط پرحادثه لازم است هیاتی چهار نفره متشکل از نمایندگان و کارشناسان راه وشهرسازی، پلیس راه، راهداری و دفتر فنی استانداری در یک فاصله زمانی 20 روزه نظرات و گزارشات خود را از نقص فنی موجود ارائه و اولویت بندی کنند تا اقدامات سریعی برای رفع این نقاط انجام شود.
وی تاکید کرد: لازم است بخشی از آمار ارائه شده آسیب شناسی شود تا با ارائه پیشنهادات و اولویت بندی بتوان آنها را عملیاتی و در کاهش آمار اقدام کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در خصوص پروژه محور انارک – شهراب در مجاورت پایگاه هوایی ارتش جمهوری اسلامی به عنوان یکی از دستورکارهای این جلسه، گفت: همه بخش ها و دستگاه ها اعم از اجرایی و امنیتی در جهت ارتقای نظام و امنیت مردم حرکت می کنند که باید با هماهنگی بین بخشی، رسالت سازمانی و نگاه حاکمیتی ایجاد شود.
وی با توجه به اعتبار در نظر گرفته شده برای روکش و تعریض جاده انارک – شهراب، خاطر نشان کرد: این جاده باید در جهت ارائه خدمات بیشتر به مردم منطقه بهسازی شود و در این راستا امنیت پایگاه هوایی نیز برای انجام مانورهای مربوطه حفظ شود.
مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان نیز در ادامه با توجه به اهمیت ایجاد ایستگاه های امنیت و سلامت در نقاط پر حادثه، اظهار کرد: با توجه به 109 نقطه پرحادثه شناسایی شده در استان و 67 نقطه تایید شده ابتدا لازم است تا با انجام اقدامات راهداری و راهسازی در جهت رفع این نقاط نسبت به احداث ایستگاه های امنیت و سلامت به منظور پوشش این نقاط و مکانی برای استراحت رانندگان اقدام شود.
حجت اله غلامی گفت: مکان هایی که به عنوان ایستگاه های امنیت و سلامت در نظر گرفته می شوند در صورت داشتن پتانسیل های مناسب و لازم با ورود سرمایه گذاران می تواند به مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی تبدیل شده تا مکانی برای استراحت مسافران و ارائه خدمات به آنان باشد.
هم چنین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان در این نشست با ارائه آمار و گزارشی از وقوع تصادفات در سال 96 در مقایسه با سال 95، گفت: تعداد وقوع تصادفات منجر به فوت و هم چنین تعداد فوت شدگان حوادث رانندگی در مقایسه با سال گذشته 8 درصد کاهش داشته که بر اساس اعلام پزشکی قانونی 29 نفر کاهش تلفات وجود داشته است.
سرهنگ حسین پورقیصری با اشاره به آمار تردد شمارها در نوروز سال 97، اظهار کرد: 200 میلیون سفر در سطح جاده های کشور انجام شده که از این میزان، 23 میلیون سفر از سطح جاده های استان اصفهان تردد شده که در این ایام نیز 10 درصد کاهش تصادفات گزارش شده است.
وی در توضیح علت وقوع تصادفات، گفت: 57 درصد عدم توجه به جلو ناشی از خواب آلودگی و خستگی ، 16 درصد عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از سرعت غیر مجاز، 10 درصد عدم رعایت حق تقدم ناشی از ورود ناگهانی از فرعی به اصلی و پنج درصد تجاوز و انحراف به چپ و نبستن کمربند ایمنی توسط سرنشینان از جمله خطاهای انسانی است که عامل بسیاری از تصادفات منجر به فوت است.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/29702/گزارشی-فوری-از-محورها-و-نقاط-پرحادثه-اصفهان-ارائه-شود
بستن   چاپ