پیام سپاهان
حاج حیدری: به پزشکان متخصص بیشتری در خمینی شهر نیاز است
يکشنبه 2 ارديبهشت 1397 - 17:43:27
سپاهان نیوز - شهردار خمینی شهر گفت: مشکل اصلی بیمارستان منظریه خمینی شهر، نبودن کادر درمانی کافی است، این بیمارستان پزشک متخصص ندارد و با توجه به جمعیت 350 هزار نفری این شهر، باید تعداد پزشکان متخصص افزایش پیدا کنند.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، علی اصغر حاج حیدری امروز (یکشنبه) در نشست خبری هیئت مدیره مجمع خیرین بیمارستان ساعی خمینی شهر، اظهار کرد: ساخت بیمارستان ساعی نتیجه حماسه خیرین خمینی شهر بوده است. جمعیت اصفهان به سوی خمینی شهر سرریز می‌شود و این شهر پس از کرج پر تراکم ترین شهر به شمار می آید که بیش ترین مهاجر را در خود جای داده است.
وی با بیان اینکه کم و کاستی‌های فراوانی در شبکه درمان خمینی شهر وجود دارد، افزود: مشکل اصلی بیمارستان منظریه خمینی شهر، نبودن کادر درمان است. این بیمارستان پزشک متخصص ندارد. با توجه به جمعیت 350 هزار نفری این شهر، باید تعداد پزشکان متخصص را تقویت کنند.
شهردار خمینی شهر گفت: وزیر بهداشت در بازدید خود از این بیمارستان به مردم قول داده است که پس از تکمیل بنای فیزیکی بیمارستان، پرسنل تخصصی آن را تامین کند. در این راستا هیئت مدیره و هیئت امنای بیمارستان ساعی به کمک مادی و معنوی خیرین نیاز دارند تا ساخت فیزیکی این بیمارستان را به پایان برسانند.
حاج حیدری خاطر نشان کرد: مردم و خیرین تاکنون کمک های کوچک و بزرگ بسیاری کرده‌اند اما برای تکمیل فیزیکی این بیمارستان به کمک های بیش تری نیاز است. زیرا ساخت این بیمارستان تنها مختص به خمینی شهر نیست، بلکه مربوط به غرب اصفهان است.
همچنین پرویز طالبی ـ مهندس ناظر پروژه بیمارستان ساعی اظهار کرد: بیمارستان ساعی یک مجموعه خیر بنیاد و خیر نهاد است که به دلیل فقدان در زیر ساخت های درمانی این شهر، از سوی خیرین برای ساخت آن تلاش شده است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون 23 میلیارد برای این پروژه هزینه شده است، افزود: با احتساب تاسیسات حدود 30 هزار متر مربع زیرساخت دارد که عملیات سفت کاری آن به پایان رسیده است. این مجموعه در 9 سقف بنا نهاده شده است که سقف آخر آن برای فرود بالگرد طراحی و بقیه طبقات فضای بیمارستانی را به خود اختصاص داده است.
همچنین مصطفی طالبی ـ مدیر اجرایی پروژه بیمارستان ساعی در این نشست اظهار کرد: خاک برداری این مجموعه با 28 هزار متر مکعب زیر بنا در سال 92 انجام شده است که مقاومت آن تا 8 ریشتر زلزله محاسبه شده است. همچنین در ساخت آن 35 هزار تن بتن با مقاومت بالا به کار برده شده است و 1.5 متر ضخامت پی دارد.
وی افزود: هر طبقه این بیمارستان شامل درمانگاه، اورژانس، بستری زنان و مردان، سی سی یو، آی سی یو، جراحی و اداری خواهد بود و به دنبال آن هستیم تا کلیه پروژه به صورت کامل ساخته شده و افتتاح شود.
همچنین رضا جورکش ـ مدیر عامل مجمع خیرین بیمارستان ساعی در این نشست اظهار کرد: تاکنون 20 میلیارد تومان برای این بیمارستان هزینه شده است و برای تکمیل آن 35 میلیارد دیگر نیز نیاز است. این بیمارستان دارای 310 تخت خواهد بود، البته بخشی از بیماران نیز به صورت سرپایی درمان خواهند شد.
به گزارش ایسنا، بیمارستان ساعی تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی و 35 درصد پیشرفت ریالی داشته است. حدود 955 نفر از سال 96 کمک های نقدی و غیر نقدی خود را برای ساخت این بیمارستان داده اند.
کد خبرنگار: 13091
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/29720/حاج-حیدری--به-پزشکان-متخصص-بیشتری-در-خمینی-شهر-نیاز-است
بستن   چاپ