پیام سپاهان
مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران نقص ایمنی اولیه:
چالش بیماران نقص ایمنی اولیه ضعف در تشخیص است
يکشنبه 2 ارديبهشت 1397 - 18:12:50
سپاهان نیوز - مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران نقص ایمنی اولیه گفت: یکی از مهمرین مشکلات، محدود بودن بانک سلولی در کشور است که امیدواریم برای آن فکر چاره‌ای شود، همچنین چالش بعدی ضعف در تشخیص است.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، رویا شرکت در نشست خبری هفته جهانی نقص ایمنی اولیه، اظهار کرد: دوم تا 9 اردیبهشت هفته جهانی نقص ایمنی اولیه نام گذاری شده است. نقص ایمنی اولیه، بیماری‌هایی هستند که سیستم ایمنی یا دفاعی بدن را دچار اشکال می‌کنند و به صورت ژنتیکی عمل کرده و سیستم دفاعی بدن در مقابل عوامل خارجی و میکروب‌ها تاب مقاومت ندارد.
وی افزود: در کشور ایران به دلیل بالا بودن ازدواج‌های از هر هزار و 500 نفر یک نفر این بیماری را دارد. پس باید در خصوص این بیماری آگاه سازی شود. چرا که آگاهی امروز در جامعه ما نسبت به این بیماری به اندازه کافی وجود ندارد. هرچند که طی سال‌های اخیر این آگاهی‌ها بیشتر شده است. اما کافی نیست و باید بیشتر شود.
مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران نقص ایمنی اولیه ادامه داد: 350 نوع بیماری نقص اولیه وجود دارد و تشخیص آنها تشخیص‌های هزینه ‌بری هستند که باید به درستی انجام شوند و این موضوع با آگاهی بخشی در میان جامعه و در میان جامعه پزشکی می ‌تواند موجب بهتر شدن وضعیت این بیماری در جامعه شود.
شرکت تصریح کرد: تشخیص به موقع این بیماری می‌تواند بیماران را نجات دهد. در کشورهای پیشرفته در ابتدای تولد اگر نوزاد متولد شده نقص ایمنی داشته باشد اگر شدید باشد برای انواع درمان به خصوص پیوند مغز استخوان به مراکز درمان معرفی می‌شوند.
وی تاکید کرد: پیشگیری و تشخیص دو عامل مهم برای رهایی از این بیماری هستند، اما نوزاد پس از تولد را می توان با تشخیص درست و داروهای به موقع به آغوش جامعه بازگرداند.
مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران نقص ایمنی اولیه اظهار کرد: در اصفهان متاسفانه پیوند مغز استخوان از غیر انجام نمی‌شود و این یک مشکل است که باید این مهم در اصفهان که یکی از شهرهای اصلی درمانی کشور محسوب می شود رفع شود. هرچند برای رفع آن تاکنون جلساتی برگزار شده است.
شرکت ادامه داد: در حال حاضر با دانشگاه های بزرگ دنیا در انگلیس، فرانسه، آمریکا، آلمان سوئد و بلژیک تفاهم نامه امضا کرده‌ایم و برای درمان این بیماری از آنها کمک می‌گیریم.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمرین مشکلات ما محدود بودن بانک سلولی در کشور است که امیدواریم برای آن فکر چاره ای شود. همچنین ضعف بعدی ضعف در تشخیص چه در جامعه و چه در جامعه پزشکی است.
کد خبرنگار: 13023
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/29725/چالش-بیماران-نقص-ایمنی-اولیه-ضعف-در-تشخیص-است
بستن   چاپ