پیام سپاهان
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند:
مسئولیت اجتماعی، شاه کلید اصلی محیط زیست است
يکشنبه 2 ارديبهشت 1397 - 18:12:50
سپاهان نیوز - مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: مسئولیت اجتماعی شاه کلید اصلی محیط زیست است. افزایش مسئولیت اجتماعی سبب هم راستایی با مطالبات مردمی و در نتیجه، کاهش آلودگی و تخریب محیط زیست را به دنبال دارد.
به گزارش ایسنا- منطقه اصفهان، علی دهنوی، صبح امروز (یکشنبه) در همایش روز زمین پاک اظهار کرد: متخصصین باید سه مولفه قانون، هزینه‌های پرداختی و مطالبات مردمی را به عنوان مولفه‌های اصلی و مهم برای جلوگیری از تخریب محیط زیست، در نظر بگیرند.
وی با اشاره به نقش اساسی مطالبات و پویش‌های مردمی، افزود: مسئولیت اجتماعی شاه کلید اصلی محیط زیست است. افزایش مسئولیت اجتماعی سبب هم راستایی با مطالبات مردمی و در نتیجه سبب کاهش آلودگی و تخریب محیط زیست می‌شود.
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان، تاکید کرد: مسئولیت اجتماعی از دو بعد حقوقی و فردی بررسی می‌شود. در بعد حقوقی، مسئولین موظف هستند با فرهنگ سازی، آموزش، شاه کلید اصلی حفاظت از محیط زیست را افزایش دهند. افزایش این مسئولیت اجتماعی در بعد فردی تنها با شروع از خود محقق می‌شود.
مرگ سالانه یک میلیون پرنده و پستاندار به دلیل خوردن کیسه پلاستیکی
همچنین، یک دوستدار و حامی محیط زیست با اشاره به اهمیت سمن‌ها و پویش‌‌های مردمی، گفت: 40 انجمن زیست محیطی در استان اصفهان دایر است که از آن تعداد 10 انجمن در شهر اصفهان فعالیت می‌کنند. این انجمن‌ها در فعالیت‌هایی چون حمایت از حقوق حیوانات، زاینده رود، تالاب و دیگر موارد قابل بحث همکاری دارند.
چگونی ادامه داد: با بررسی بیش 600 نمونه از عمق 35 متری تا 4.5 کیلومتری اقیانوس‌ اطلس، آرام و مدیترانه دریافتند که پلاستیک‌ها و توری‌های ماهیگیری تا عمیق‌ترین قسمت‌های اقیانوش نفوذ پیدا کرده است. سالانه حدود یک میلیارد پرنده و پستاندار به دلیل خوردن کیسه‌های پلاستیکی می‌میرند.
وی اظهار کرد: خلا قانونی که در بحث محیط زیست وجود دارد، عدم توجه به کاهش تولید پسماند خانگی است. در راستای کاهش تولید زباله باید به دو امر، کاهش از مبدا که با تغییر نگرش در رفتار خانواده ممکن است و استفاده مجدد (بازیافت) توجه نمود.
این حامی و دوستدار محیط زیست با اشاره به نقش مهم و اساسی بانوان در بحث آموزش و فرهنگ‌سازی ادامه داد: اصلاح الگوی مصرف را باید از خودمان شروع کنیم. بانوان نقش اساسی در فرهنگ‌سازی دارند. فرهنگ‌سازی باید از بانوان شروع شود. با آموزش یک مرد، تنها یک مرد آموزش می‌بیند، اما با فرهنگ‌سازی بانوان یک نسل آموزش می‌بینند.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/29726/مسئولیت-اجتماعی،-شاه-کلید-اصلی-محیط-زیست-است
بستن   چاپ