پیام سپاهان
موجود در انبارهای کشور
تکلیف 10 هزار میلیارد تومان کالای قاچاق معلوم نیست
دوشنبه 3 ارديبهشت 1397 - 17:12:17
سپاهان نیوز - اصفهان- رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: تکلیف 10 هزار میلیارد تومان کالا قاچاق موجود در انبارهای کشور معلوم نیست.
به گزارش ایرنا، عزیز اکبریان روز دوشنبه پس از بازدید از گروه صنعتی "انتخاب" اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: این کالاها به یک گرفتاری تبدیل شده است، زیرا برنامه مشخصی برای امحا یا عرضه آنها وجود ندارد.
وی هشدار داد: روز به روز از تاریخ تولید این کالاها می گذرد و هزینه نگهداری آنها نیز زیانبار است.
نماینده مردم کرج، اشتهارد، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس ادامه داد: مجلس، امسال و سال آینده برنامه ویژه ای برای حمایت از کالا و تولید ایرانی در دستور کار خود دارد که بخشی از آن اصلاح قوانین است.
اکبریان تصریح کرد: بسیاری از قوانین تولید طی سال ها، بصورت احساسی و غیرکارشناسی به تصویب رسیده که همین موضوع باعث بروز مشکلات عدیده در این عرصه شده است.
وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر تعریف مشخصی از بِرند(نشان) کالای ایرانی وجود ندارد و مجلس بدنبال آن است که این تعریف را معین کند تا بر اساس آن، قوانین و مصوبه های بعدی نیز اعلام شود.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس و شورای اسلامی نیز در جمع خبرنگاران گفت: اعتمادسازی با افزایش کیفیت و بهبود خدمات پس از فروش، مهمترین شاخصی است که تولیدکنندگان باید به آن توجه کنند.
سعید باستانی با اشاره به اهمیت افزایش حداکثری سهم تولید داخلی خاطرنشان کرد: چنانچه 70 درصد از یک محصول در داخل کشور تولید شود، می توان نام کالای ایرانی را روی آن نهاد.
نماینده مردم تربت حیدریه و مه ولات در مجلس اضافه کرد: اگرچه میزان قاچاق کالا به 13 میلیارد تومان در سال کاهش پیدا کرده است، اما این میزان بازهم بالاست و باید همچنان برای کاهش برنامه ریزی کرد.
به گزارش ایرنا، رئیس و اعضای کمیسیون مجلس شورای اسلامی به همراه رئیس خانه صنعت و معدن ایران روز دوشنبه از واحدهای مختلف گروه صنعتی انتخاب بازدید کردند.
گروه صنعتی انتخاب با دارا بودن 6 کارخانه تولیدی، بزرگترین مجموعه سازنده لوازم خانگی کشور و برخوردار از برندهایی نظیر "اسنوا" به عنوان برند ملی لوازم خانگی، در شهرک صنعتی مورچه خورت در 45 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
ت 6027/6020

http://www.sepahannews.ir/fa/News/29796/تکلیف-10-هزار-میلیارد-تومان-کالای-قاچاق-معلوم-نیست
بستن   چاپ