پیام سپاهان
مدیر مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان خبر داد:
نظارت روزانه بازرسان بهداشتی بر مراکز عرضه غذا در اصفهان
سه شنبه 4 ارديبهشت 1397 - 11:28:41
سپاهان نیوز - اصفهان- مدیر مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان گفت: با آغاز هفته سلامت نظارت روزانه بازرسان بهداشتی از مراکز عرضه غذا و جمع آوری مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی از سطح پیاده‌روها انجام می شود.

منصوره ابوفاضلی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شماره دو اصفهان، در روز اول اردیبهشت ماه طرح تشدید جمع آوری مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی از سطح پیاده روها و رفع سد معابر در سطح شهر را به مرحله اجرا در آورد.
وی بیان داشت: در اولین روز این طرح، 15 تیم دو نفره مطابق برنامه از قبل پیش بینی شده در مسیرهای چهارباغ عباسی، آتشگاه، صارمیه و بهارستان تقسیم بندی شده و در قالب سه فرم اخطاریه، تعهدنامه و توقیف متصدیان مراکز عرضه کننده مواد غذایی را ملزم کردند تا در اسرع وقت همه مواد غذایی خود را که خارج از محل کسب و در معرض نور خورشید قرار گرفته است را به داخل مغازه انتقال داده و در شرایط مناسب بهداشتی نگهداری کنند.
طرح تشدید نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی یک هفته ادامه دارد
مدیر مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان تصریح کرد: در صورت عدم رعایت موازین مد نظر و سرپیچی و تکرار مجدد تخلف، ضمن جمع آوری اقلام برخورد قانونی نیز انجام خواهد شد.
وی بیان داشت: همچنین از صنوف آبمیوه، بستنی و میوه‌فروشی‌ها تعهد با زمان 20 روزه گرفته شد تا تمام دستگاه‌ها و مواد غذایی خود را به داخل مغازه منتقل کنند.
ابوفاضلی گفت: در اولین روز این طرح در یکصد مورد بازرسی صورت گرفته 60 اخطاریه و 73 مورد تعهد به مراکز عرضه مواد غذایی داده شد و 71 کیلوگرم مواد غذایی معدوم شد.
وی گفت:‌ این طرح به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.
هزار و 500 کیلو مواد غذایی در اصفهان توقیف شد
مدیر مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان اعلام کرد: در روز اول هزار و 500 کیلوگرم مواد غذایی در طرح تشدید واحد بهداشت محیط توقیف شد.
وی ادامه داد: در دومین روز از هفته برگزاری طرح تشدید جمع آوری مواد غذایی از سطح پیاده روها، مقدار هزار و 500 کیلوگرم مواد غذایی حساس در خارج از مغازه ها را توقیف کردند.
ابوفاضلی ادامه داد: در این طرح کارشناسان به تیم های دو نفره، تقسیم بندی و با همراهی بازرسان شهرداری در مسیرهای چهارباغ بالا و پایین، خیابان های شیخ صدوق شمالی و جنوبی، حکیم نظامی، بلوار کشاورز و نظر بازرسی کردند که در مجموع 148 بازرسی از مراکزی که اقدام به نگهداری مواد غذایی خارج از محل کسب خود کردند، انجام شد.
وی ادامه داد: همچنین به 54 مرکز اخطاریه دادند که در اسرع وقت مواد غذایی خود را به داخل منتقل کنند و از 82 مرکز نیز تعهد کتبی دریافت شد که ظرف مدت 20 روز نسبت به جمع آوری دستگاه ها و همه مواد غذایی خود از جلو مغازه اقدام کنند.
مدیر مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان بیان داشت: در بازرسی‌های انجام شده مقادیر فوق الذکر از مواد غذایی غیر بهداشتی توسط کارشناسان توقیف شد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/29821/نظارت-روزانه-بازرسان-بهداشتی-بر-مراکز-عرضه-غذا-در-اصفهان
بستن   چاپ