پیام سپاهان
مشاور وزیر:
وزارت ارشاد تسهیل‌گر کسب و کارهای فرهنگی است
سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 12:23:24 PM
ایرنا
سپاهان نیوز - کاشان- مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور برنامه ریزی گفت: نگاه این وزارتخانه در دوره جدید ارتباط با نهادهای دولتی و غیردولتی در قالب مشارکت جویی، گفت و گو و در ارتباط با اهل فرهنگ و هنر تسهیل‌گری می باشد.
  علی اصغر سیدآبادی  در کارگاه آموزشی پایتخت کتاب با عنوان مشارکت استان ها در برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: اداره های فرهنگ و ارشاد به عنوان متولی حوزه فرهنگ و هنر باید برای افزایش فعالیت‌ها از سوی نهادهای عمومی و خصوصی و ارتقای فضاهای فرهنگی نقش هماهنگ کننده و تسهیل‌گرانه ایفا کنند.
وی افزود: فرهنگ در ارتباط، گفت و گو و تعامل رشد کرده و موجب پیشرفت یک کشور در حوزه های گوناگون می شود که در این راستا مشارکت و هم افزایی نهادهای عمومی مانند شهرداری، بخش خصوصی و توجه به سرمایه ها و امکانات محلی و منطقه ای از ویژگی های برنامه های تبیین شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: برنامه‌های این دوره وزارتخانه در قالب هشت طرح کلان برنامه ریزی شده و شهرها به عنوان واحدهای مستقل فعالیت در نظر گرفته شدند تا امکان مشارکت شهرداری‌ها فراهم شود.
او با اشاره به طرح ایجاد قطب های فرهنگی هنری در نقاط مختلف کشور طی نیمه نخست سال جاری اضافه کرد: تقویت و احیای ظرفیت های مردمی در توسعه فرهنگ و هنر نقش محوری دارد که باید با تمهیدهای مورد نیاز آنها را اجرا و به بهره برداری برسانیم.
سیدآبادی در ادامه ایجاد بازارها، خیابان های فرهنگی و تبدیل فضاهای شهری به فضاهای فرهنگی و هنری مانند خانه های سنتی گردشگری شهرهای کاشان و یزد را از جمله نمونه های ایجاد قطب های فرهنگی عنوان کرد.
 کارگاه برنامه ریزی ویژه رویدادهای ترویج کتابخوانی با حضور 80 نفر از معاونان فرهنگی اداراه های کل و رئیسان اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور به مدت 2 روز (سوم و چهارم اردیبهشت ماه) به میزبانی قمصر کاشان در حال برگزاری می باشد.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/29824/وزارت-ارشاد-تسهیل‌گر-کسب-و-کارهای-فرهنگی-است
بستن   چاپ