پیام سپاهان
مدیر آبفا:
2 واحد آب شیرین کن در اردستان ساخته می شود
سه شنبه 4 ارديبهشت 1397 - 19:29:20
سپاهان نیوز - کاشان- مدیر اداره آب و فاضلاب شهرستان اردستان از پیگیری ها برای دریافت مجوز ساخت 2 واحد آب شیرین کن برای تامین آب آشامیدنی مورد نیاز بخش خانگی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش ایرنا، سید عباس شریعتمدار روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: با توجه به پائین رفتن سطح آب های زیرزمینی و تداوم خشکسالی که منجر به کاهش آب سد زاینده رود و در نتیجه کاهش سهمیه آب ورودی از اصفهان به اردستان شده، نیاز به احداث آب شیرین کن در این شهرستان احساس می شود.
وی افزود: اقدام های اولیه در این زمینه صورت گرفته و به دنبال دریافت مجوز ساخت از وزارتخانه هستیم که امید می رود امسال به نتیجه برسد.
مدیر آب و فاضلاب اردستان بیان کرد: این اداره به دنبال تامین آب آشامیدنی با کیفیت برای مردم شهرستان است و تلاش دارد به هر روش ممکن از شدت گرفتن بحران بی آبی و قطعی های احتمالی جلوگیری شود.
او اضافه کرد: آبفا چهار سال پیش پیگیری حفر یک حلقه چاه عمیق جهت شرایط بحرانی را آغاز کرد که به دلیل وجود قنات ها و جلوگیری از بروز خسارت به مالکان و پیشگیری از بروز نارضایتی هنوز موفق به این کار نشده است.
شریعتمدار عنوان کرد: برای حفر یک حلقه چاه در غرب اردستان نیز با دریافت مجوزهای لازم اقدام شد که با اعتراض مالکان قنات 2 طبقه و برخورد به سازه سخت، ادامه کار متوقف و حفاری به نقطه دیگری منتقل شد.
وی همچنین گفت: این اداره قصد تجاوز به حریم قنات برای تامین آب مورد نیاز مردم را ندارد اما برای پیشگیری از قطع شدن آب مشترکین باید دست کم 25 درصد در مصرف آب صرفه جویی کنند و آبفا نیز حفر چاه را در محل مناسب دیگری دنبال خواهد کرد.
مدیر اداره آب و فاضلاب اردستان ادامه داد: تعداد هفت هزار و 500 مشترک آب هم اکنون در این شهرستان وجود دارد که 75 درصد آب مصرفی آنها از یک حلقه چاه و 25 درصد نیز از زاینده رود تامین می شد که با توجه به بحران آب اصفهان، این مقدار قابل تامین نیست.
به گزارش ایرنا، کاهش بارش ها و تداوم خشکسالی منجر به کاهش ورودی آب شهرهای مجاور اصفهان از زاینده رود برابر با سهمیه تخصیصی شده تا ناچار به تامین آب آشامیدنی مورد نیاز از منابع محلی باشند.
اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/29851/2-واحد-آب-شیرین-کن-در-اردستان-ساخته-می-شود
بستن   چاپ