پیام سپاهان
نشست‌های ارزیابی طرح‌های ارتقای کیفی محلات برگزار شد
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1397 - 09:53:38
سپاهان نیوز - نشست های تخصصی ارزیابی طرح‌های ارتقای کیفی محلات به همت جهاد دانشگاهی واحد اصفهان و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان برگزار شد.
به گزارش ایسنا _ منطقه اصفهان وبه نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، چهار نشست"ارزیابی طرح‌های ارتقای کیفی محلات از منظر مالی و اجرایی"، "ارزیابی طرح‌های ارتقای کیفی محلات از منظر پروژه‌های محرک توسعه"، "ارزیابی طرح‌های ارتقای کیفی محلات از منظر فرایندی" و"ارزیابی طرح‌های ارتقای کیفی محلات از منظر مشارکت شهری" روزهای اول و سوم اردیبهشت برگزار شد. طرح‌های ارتقای کیفی از سال 1393 تاکنون به کارفرمایی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان در حال اجرا است.
در نشست "ارزیابی طرح‌های ارتقای کیفی محلات از منظر مالی و اجرایی" به ریاست مهندس مسعود کریمیان، مدیر اداره معماری و طراحی شهری معاونت شهرسازی و معماری، بررسی ابعاد مالی طرح‌ها در دستور کار قرار گرفت. در این نشست مطرح شد که عدم اولویت طرح‌های محله‌محور در شهرداری عامل برخی از مشکلات مالی و اجرایی طرح‌های ارتقای کیفی است.
دکتر صفاری، عضو هیئت‌علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان یکی از روسای نشست "ارزیابی طرح‌های ارتقای کیفی محلات از منظر پروژه‌های محرک توسعه" به این موضوع پرداخت که جایگاه طرح‌های ارتقای کیفی در ساحت برنامه‌ریزی شهری نیاز به تدقیق دارد.
مهندس مجتبی کنعانی، از روسای نشست، نیز در خصوص پروژه‌های محرک توسعه تأکید کرد که نهادهای دولتی و عمومی باید کمترین نقش را در تأمین مالی پروژه‌های محرک توسعه داشته باشند. افزون بر این، مطرح شد که پروژه‌های منتخب طرح‌های ارتقای کیفی فاقد تأکیدات پروژه‌های محرک توسعه هستند.
نشست "ارزیابی طرح‌های ارتقای کیفی محلات از منظر فرایندی" به ریاست دکتر مالکی‌پور، عضو مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی، برگزار شد. در این نشست مشکلات ناشی از شرح خدمات، جلسات متعدد و فرایند زمان‌بر تصویب طرح‌ها مورد بحث قرار گرفت.
در نشست "ارزیابی طرح‌های ارتقای کیفی محلات از منظر مشارکت شهری" دکتر مهدی ژیانپور، معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، و دکتر حسین قانونی، دبیر مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی، ریاست پنل را به عهده داشتند. در این نشست مطرح شد که درک مسئولان از واژه مشارکت نیازمند اصلاح است و جذب سرمایه‌های مردمی در جهت توسعه شهری بیشتر با واژه شراکت همخوانی دارد تا مشارکت.
 دکتر ژیانپور، دبیر اجرایی همایش در خصوص مشارکت افزود که مسئله‌ای که بخش‌های خرد و کلان جامعه درگیر آن است و در عدم شکل‌گیری مشارکت نقش مهمی دارد شکل نگرفتن "گفتگو" است.
چهار نشست فوق با هدف اولیه ارزیابی طرح‌ها و با هدف نهایی تدوین بیانیه طرح‌های ارتقای کیفی برگزار شدند. بیانیه استخراج‌شده از نشست‌ها در همایش ارتقای کیفی که نهم اردیبهشت در کتابخانه مرکزی شهرداری برگزار می‌شود قرائت خواهد شد.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/29858/نشست‌های-ارزیابی-طرح‌های-ارتقای-کیفی-محلات-برگزار-شد
بستن   چاپ