پیام سپاهان
تصویرگری هنری رو به پیشرفت
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1397 - 09:53:39
سپاهان نیوز - یک تصویرگر گفت: خوشبختانه هنر تصویرگری در ایران طی یک دهه گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته است.
علی بوذری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، اظهار کرد: تصویرگری خلق تصویر برای یک متن است. تصویری که روایت گر محتوای نوشته باشد بنابر این تعریف لازم است که حتماً تصویرگر با آن متن آشنایی داشته باشد.
وی در ارتباط با اهمیت تصویر در جذب مردم به مطالعه افزود: تصویرگری صرفاً قرار نیست که باعث جذاب کردن متن شود. بلکه یک رکن واجب به خصوص برای کتاب‌های کودک است و تصویرگر باید پا به پای نویسنده کار کند و حتی از نویسنده پیشی بگیرد. برای مثال در کتاب‌های آناتومی یا اطلس گیاهان متن اشاره کوچکی به موضوع دارد در حالیکه تصویر توضیحات بیشتری در مورد آن می‌دهد. تصویرگری مکمل متن نیست بلکه در کتاب‌هایی که کاملاً تصویری هستند این تصویر است که حرف اول را می زند.
این تصویرگر افزود: تصویرگری یک دوره درخشان قبل از انقلاب اسلامی داشته و در دهه اخیر دوباره حرکت صعودی خود را آغاز کرده است. در این فاصله عوامل متعددی از جمله مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مشکلاتی در زمینه انتشارات موجب کمتر دیده شدن تصویرگری شده است. 
بوذری معتقد است که تصویرگری برای کتاب‌های داستانی و شعر و ادبیات فارسی بیشتر مورد توجه قرار دارد. امروزه تصویرگری ایران در جهان شناخته شده و معمولاً در تمام جشنواره‌های تصویرگری در دنیا هنرمندی از ایران مقام کسب می‌کند.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/29859/تصویرگری-هنری-رو-به-پیشرفت
بستن   چاپ