پیام سپاهان
/روزنمای فرهنگ وهنر نصف جهان/
حکم فرمایی فرهنگ و هنر در چهارشنبه نصف جهان
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1397 - 10:54:41 AM
ایسنا
سپاهان نیوز - شاید در میان بحبوحه شهر و میان خبرهای روز، از رفتن یک مسئول تا بر روی کار آمدن دیگری، از رفاه عمومی تا مدیریت بحران و از نرخ ارز تا مظنه خرید کالا، بتوان به هنر یک سرزمین آن هم با فرهنگ نصف جهان پناه برد تا شاید کمی کم رنگ تر از گذشته ناظر ردپای بحران ها باشیم.
  پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اکنون هفته فرهنگی خود را می گذراند. به گفته قدرت الله نوروزی ـ شهردار اصفهان "هنر و فرهنگ این شهر آنقدر سترگ و عظیم است که مشکلات در مقابل آن ناچیز هستند و باورداریم که با فرهنگ و هنر می توان بسیاری از مشکلات را حل کرد" و هفته فرهنگی اصفهان با برنامه ها و جشن های گوناگون در راستای تحقق حکم فرمایی فرهنگ و هنر قدم بر می دارد.
شهرداری اصفهان به مناسبت هفته فرهنگی، اولین مسابقه آواز ویژه شهروندان ارشد با نام "آوای فیروزه ای ماندگار" را در ساعت 17 برگزار می کند و تا 6 اردیبهشت ادامه خواهد داشت. همچنین "جشنی برای اصفهان" در خصوص حمل و نقل پاک را در ساعت 20 در محل برگزاری نمایشگاه های پل شهرستان برگزار می کند و تا 6 اردیبهشت ادامه خواهد داشت. مراسم "شبی با پهلوانان" در ساعت 21 در زورخانه جاوان واقع در خیابان کهندژ برگزار می شود.
نمایشگاه "چاپ دستی گرافیک فضیلی" تا 7 اردیبهشت در ساعت 8 تا 12 و 14 تا 19 در نگارخانه کتابخانه مرکزی برگزار می شود.
کانون عکس نشست "عکاسی رویداد" با حضور مرتضی نیکوبذل را در ساعت 17 در نگارستان امام خمینی برگزار می کند و آماده حضور علاقه مندان است.
هنرسرای خورشید امروز نشست تخصصی "آهنگ 1" پیرامون ساز و آواز ایرانی را با موضوع میزگرد تحلیل مفهوم مکتب و مفاهیم مرتبط، در ساعت 19 در کتابخانه مرکزی برگزار می کند. 
موسسه فرهنگی، هنری، ادبی نقش قلم نیز امروز سی امین نشست "هر هفته یک کتاب با هم بخوانیم" را در خصوص کتاب "چرا کشورها شکست می خورند" را در ساعت 17 برگزار می کند.
آخرین روز از نمایشگاه گروهی "رویای خاموش" در گالری نگاه نو برگزار می شود و در ساعت 17 تا 20.30 به روی علاقه مندان باز است.
نمایشگاه عکس "عطا مقتدری" در ساعت 17 تا 21 در گالری سایان برگزار می شود و تا 11 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
نمایشگاه گروهی عکس "پرتره" در ساعت 17 تا 21.30 در گالری گمان آماده بازدید علاقه مندان است و تا 6 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
نمایشگاه آبرنگ استاد "رضا بدرالسماء" در ساعت 17.30 تا 21.30 در نگارخانه ارژنگ برگزار می شود و تا 13 اردیبهشت به روی علاقه مندان باز است.
آخرین روز نمایشگاه نقاشی پرتره "منوچهر سلطانی" امروز در ساعت 17 تا 21 در گالری اکنون برگزار می شود و علاقه مندان را فرا می خواند.
آثار مهران سالاری در نمایشگاه طراحی "بوم‌سازه‌ها" در گالری متن به نمایش گذاشته می شود و تا 11 اردیبهشت در ساعت 10 تا 13 و 17 تا 20 به روی علاقه مندان باز است. 
امروز نمایشگاه آثار علی نصیر در ساعت 12 تا 20 در گالری امروز برگزار می شود و تا 23 اردیبهشت آماده بازدید علاقه مندان است.
نمایشگاه آثار نگارگری و تذهیب در ساعت 9 تا 13 و 16 تا 20 در تالار سعدی به نمایش در آمده است و علاقه مندان را فرا می خواند. این نمایشگاه تا 6 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
نمایشگاه گروهی خوش نویسی در ساعت 9 تا 13 و 16 تا 20 در تالار سعدی برگزار می شود و تا 10 اردیبهشت به روی علاقه مندان باز است.
آخرین روز از ارائه آثار شهرام محمدی در نمایشگاه نقاشی "شیدایی نقاش" در ساعت 10 تا 13 و 17 تا 23 در مجموعه خانه صفوی آماده بازدید علاقه مندان است.
امروز خانه هنرمندان برنامه دورهمی ماهانه طنزپردازان اصفهان با نام "حلقه طنز نصف جهان" را در ساعت 17 خواهد داشت.
سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، تئاتر خیابانی "فلک‌زده" به کارگردانی حسین نصراصفهانی را تا 9 اردیبهشت در ساعت 17 در میدان امام علی (ع) برگزار می کند.
تئاتر محیطی "ساعت بینی" به کارگردانی احمد نخودیان نیز تا 9 اردیبهشت در ساعت 17 روبروی شهرداری مرکزی به نمایش در می آید.
تئاتر خیابانی "شازده لوچه" به کارگردانی امیر شیخ‌جبلی تا 9 اردیبهشت در ساعت 17 روبروی موزه هنرهای معاصر اجرا خواهد شد.
مجلس نقل "سردر بازار قیصریه" به کارگردانی رادمهر کشانی نیز در ساعت 17 اجرا خواهد شد و تا 9 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
تئاتر "هیس آنها اینجا هستند"به نویسندگی و کارگردانی مجید بدیع زاده در ساعت 18 در سالن اصلی مجموعه فرشچیان بر روی صحنه می رود و تا 19 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
تئاتر شاد و موزیکال "چلمن‌خان" به نویسندگی و کارگردانی امیر شیخ جبلی تا 21 اردیبهشت در ساعت 20 در آمفی‌تئاتر اداره راه و شهرسازی برگزار می شود.
همچنین تئاتر "کارمند" به کارگردانی رادمهر کشانی و نویسندگی والتر وایکس در ساعت 19.30 در تالار هنر اصفهان به نمایش در می آید و تا 14 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
آخرین روز از نمایش کمدی "گیج و ویج" به کارگردانی و نویسندگی علی قیومی در ساعت 20.30 در مجتمع استاد فرشچیان در حال اجرا است و علاقه مندان را فرا می خواند.
امروز سینما سپاهان فیلم های "به وقت شام"، "تگزاس" و " مصادره" را اکران خواهد کرد. فیلم "لاتاری" نیز در سینما فلسطین به روی پرده می رود. امروز فیلم های "تگزاس"، "به وقت شام"، "فراری"، "فیلشاه" (انیمیشن)، "لونه زنبور" و "بدون تاریخ بدون امضا" در پردیس سینمایی چهارباغ به روی پرده می رود. سینما فرهنگیان نیز فیلم های "فیلشاه" و "به وقت شام" را اکران خواهد کرد. فیلم های "تگزاس" و "مصادره" در سینما قدس به روی پرده می رود.
 



http://www.sepahannews.ir/fa/News/29868/حکم-فرمایی-فرهنگ-و-هنر-در-چهارشنبه-نصف-جهان
بستن   چاپ